Moeilijk bereikbaar. Vreemd beleid qua vergoedingen.
Alle medicijnen, voorgeschreven door de huisarts, moet ik zelf betalen. Geen aanrader dus.
Voor een zgn. online verzekeraar belachelijk slecht bereikbaar. Medewerkers op whatsap doen ongetwijfd hun best, maar weten en kunnen net niks.
Niemand lijkt daadwerkelijk te weten hoe het werkt & spreken elkaar maar wat graag - uiteraard alleen in hun eigen voordeel - tegen. Wettelijke voorschriften en de eigen AV worden met liefde genegeerd en afgewimpeld, zoals de financiële afdeling zelf zegt 'omdat ze dat nu eenmaal kunnen'.
Jammer, ooit een zeer prettige en onderscheidende verzekeraar maar inmiddels ruim vergane glorie.
Wat een slechte verzekering als het komt op betalen buitenlandse declaraties!Telkens een ander antwoord hebben ze klaar waarom het NIET vergoed word,belachelijk!Slaat nergens op,het moet gewoon vergoed worden omdat alles gewoon voldoet aan de voorwaarden qua declaratie!Kastje naar de muur idee als je vraagt waarom het nu weer niet vergoed word.Ik stap ZEKER over volgend jaar!Moeilijk gedoe telkens met declaraties!Nu nogmaals rekening ingediend,word de 4de keer voor dezelfde rekening,duurt weer 2 weken om te horen dat het weer niet uitgekeerd word met een vage reden.
Ik ga iig beter research doen voordat ik volg.jaar een nieuwe verzekering afsluit.
Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Je denkt goed verzekerd te zijn. Maar na een forse handoperatie zoekt de verzekeraar naar mogelijkheden om de revalidatie niet te vergoeden. Ondanks toelichting van de zorgverlener blijft de deskundige van De Friesland vanachter zijn buro beslissen dat ik deze behandeling niet nodig had, en dat mijn zorgverlener niet de juiste procedure heeft gevolgd. Wat ik werkelijk mankeer doet er kennelijk verder niet toe. Ik kan na 5 maanden nog steeds niets doen met mijn hand. Na een operatie met forse complicaties blijf je dus als patient achter met een forse rekening. Terwijl overduidelijk is dat ik revalidatie nodig heb.
Zeer slechte aanvullende voorwaarden in de verzekering.
Bij borstkanker vergoeden ze wel een totale reconstructie maar niet een gedeelte bij een borstbesparende operatie.
Wordt nu dus door de verzekeraar verplicht om toch een borstamputatie te ondergaan om dan een duurdere reconstructie te kunnen doen.
Met verminkte borst verder gaan waarbij je iedere dag aan de kanker wordt herinnerd is voor mij geen optie.hens chirurg wordt het normaal door iedere verzekering vergoed.
Zeer onmenselijk en triest om je zo op te stellen in een ziekteproces.
Spijkers zoeken een op laag water
Verzekerd afgesloten met aan vullende. Reuma artritis
Naar de pedicure er is ook een neuropathie in de voeten geen diabetes er wordt niks uit betalen zij willen weten of het in de tenen zit haha bij uit het met oogbol ontsteking meneer is slecht ziens 15 procent
Zelf kan hij niet een ingroeiende nagel voel hij niet .nu moet de huisarts een verwijzing maken of de reuma in zijn tenen zit haha maar. Niet aan geven dat nodig 🤗is daar komen ze in jullie mee meest in het begin van het jaar daar. Moet je zelf achter komen niet een briefje of zo vreselijk verzekeringen
Sinds vandaag moet ik al 2 soorten medicijnen zelf betalen. Allerlei soorten geprobeerd. Heb je dan eindelijk een goed werkend medicijn.word het niet vergoed. Te triest voor woorden. De premie ieder jaar wel verhogen en je zorgpakket steeds meer uithollen. Jammer dat hier niets tegen te doen is. Men heeft te veel macht gekregen.
Vergoed een neusoperatie ivm chronisch verstopte neus niet ondanks dat ik aan alle voorwaarden voor vergoeding voldoe. Ze hebben een extra voorwaarde toegevoegd die niet in de landelijke regels basisverzekering staat maar waar zij zich wel op beroepen. Als ik dit zeg dan krijg ik als antwoord dat er ook niet staat dat de operatie niet door een dierenarts gedaan mag worden maar dat ze dat ook niet goed zouden vinden
Onduidelijk in communicatie betreffende vergoeding danwel afhandeling ervan. Klantenservice is onvriendelijk en doet zelfs uit de hoogte.
Kosten in rekening brengen zonder te kijken of dit terecht is. valt onder het eigen risico dus geen reden om als verzekeraar te beoordelen. Rekening klant , lekker makkelijk. Denk zelfs dat Friesland er nog een sausje overheen doet want hun eigen administratie afdeling moet ook betaald worden.
In 2019 overgestapt naar de Friesland vanwege de therapie. Kregen in mei een rekening van de behandelaar met een fikse rekening. Ze hadden bij de Friesland verkeerde codes ingevoerd vanaf september 2019. Ze geven toe dat ze dit bij meer personen verkeerd hadden ggedaan.er zou een behandelplan moeten zijn ingediend door de behandelaar. Wat nu achteraf niet meer kan. Foutje bedankt
Ik ben opzoek naar mensen die een vordering op de Friesland hebben.
Met 3 partijen kunnen we dan faillissement aanvragen.
Ze innen veel maar zoals veel verzekeringen geven niet thuis als er uitgekeerd moet worden
Gaat nu alleen nog maar om geld, winst voor Achmea. Helaas gaat service, betrokkenheid met cliënten hard achteruit. Jammer, een gerenommeerd, sociaal, zeer goed bekend staande zorgverzekeraar verloren. Over 5 jaar heeft niemand nog gehoord van "de Friesland". Net als destijds Agis, ook verdwenen.
Ik deel alle negatieve reviews over de Friesland. Inderdaad sinds dat vreselijke Achmea in het spel is, is de menselijke factor bij de Friesland ver te zoeken. Het nieuwe medicijnenbeleid van 2020 stinkt. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd door en de apotheek, en de Friesland. Ik heb namelijk ooit met medische specialisten een traject afgelegd van vreselijke pijnen om daarna na maanden een goede combinatie te vinden van de medicijnen voor mijn hart en bloedvaten, waar mijn lichaam goed op reageert. Nu moet ik weer, wordt mij keihard door de Friesland en mijn apotheek gemeld, het traject van pijnen in. Echt we zijn inmiddels bij de Friesland nummers geworden in plaats van mensen, ik ben toch geen proefkonijn. Ze luisteren gewoon niet naar mijn verhaal, omdat het om geld gaat en niet om mensen. Ook ik ga weg bij de Friesland.
Ik ben inmiddels De Friesland spuugzat. Er heeft de laatste jaren een kentering plaatsgevonden. Vooral in 2020. Een keihard beleid waarbij scoren op een product belangrijker lijkt te zijn geworden dan het verstrekken van de juiste longmedicatie. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. De apotheker zegt: u moet tegenwoordig haast op de intensive care belanden voordat De Friesland opnieuw het middel wil verstrekken wat het beste voor u is.
Veel gezeur om collectiviteit gehad wat.
Ik ben enorm teleurgesteld in de Friesland en heb veel spijt dat ik naar hun ben overgegaan.
Eind van het jaar stap ik over ga ik weg.
Mijn vertrouwen in hun is 0 %
Informatie verstrekking gaat achteruit, en is onvolledig. Klantenservice ook niet meer zoals het was, de premies blijven wel stijgen. Zelfde product is elders beter en goedkoper.Het Zittend ziekenvervoer is nu bij de slechtste centrale van NL ondergebracht en daar werd de klant niet van op de hoogte gesteld. Laatste jaar bij deze club. Ik vertrek!
Ik deel de mening van de vele negatieve recensies; De Friesland is helaas niet meer wat het geweest is! In november mijn nieuwe premie ontvangen en contact gehad met hun klantenservice. Er werd mij verteld dat ik het vrijwillig eigen risico tot 1 februari kon aanpassen. Begin januari wederom contact gehad en toen werd mij meegedeeld dat dit voor 1 januari had gemoeten. Na schriftelijk een klacht ingediend te hebben kreeg ik als antwoord dat ze de polis niet aanpassen omdat het gesprek in november niet is vastgelegd! Alsof ik daar wat aan kan doen?! Of het nou verkeerde voorlichting, een medewerker die niet op heeft zitten letten, of een misvatting van mij is geweest, als je een beetje servicegericht zou zijn, zou je in dit geval de klant het voordeel van de twijfel geven, i.p.v. overtuigd te zijn van een goed werkend eigen systeem! Schandalig!
Ik ben al 20 jaar klant bij de Friesland zorgverzekeraar en sluit hier ook altijd mijn reisverzekeringen af.
Een paar weken geleden werd mijn bril van mijn neus geslagen door een onverwacht hoge vloedgolf in zee. Schade 550 euro.
De verzekeraar geeft niet thuis, omdat ik geen bagageverzekering had afsloten. De bril zat op mijn neus.
Ik ga op zoek naar een andere verzekeraar. Eentje die niet alleen int, maar ook uitkeert in de zeer zeldzame gevallen dat ik een beroep doe op de verzekeraar.
Mijn man is heel erg ziek
heeft een operatie nodig met spoed
maar dat weigeren ze te vergoeden
dus mijn man is nog steeds niet geopereerd
en er is veel haast bij mijn man gaat elke dag steeds verder achteruit vind het echt schandalig van hun dat ze het weigeren te vergoeden