Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Voor 2 jaar geleden was de Friesland nog een betrouwbare en klantvriendelijke zorgverzekeraar waar je altijd netjes werd geholpen. Echter na de overname door Achmea zijn is het er een puinhoop geworden. Achmea, zie ook het laatste artikel op Tros Radar is slechtste en meest onbeschofte verzekeraar van Nederland.
Incaseren bedragen waar ze geen recht op hebben. Vanaf 01012019 lid en krijg incasso’s van 2018?! Gebelt maar onvriendelijk geholpen en er niet uitgekomen waardoor er nu een schuld open staat van €100
Zit al jaren bij hun .je maakt telefonisch een afspraak over een betalingsregeling. en ,maar je wordt meteen doorgestuurd naar het CAK.Wat niet de afspraak was.het ging om een bedrag van 231,74euro ivm bezoek longarts in sep.2018.een brief geschreven op 28 jan. 2019 ivm met de aanmelding bij het CAK.niets van gehoord.ook van de eventuele openstaande vorderingen klop niets van.op Email wordt niet gereageerd,logisch want dan heb je zelf bewijs wat er besproken is ,en dat willen ze niet.heb al ruim 10 jaar ellende met ze,en je komt er niet vanaf.zijn ook duurder .kan nog veel meer vertellen maar zonde van de inkt.
Wie een verzekeraar zoekt waar je nooit meer vanaf komt is bij De Friesland aan het juiste adres.
Omdat ik ben overgestapt naar een andere maatschappij omdat geen duidelijkheid gegeven werd over een bepaalde vergoeding is dat voor De Friesland niet acceptabel.
Eenmaal bij De Friesland ALTIJD bij de Friesland.
Dat ze hun zaakjes niet op orde hebben blijkt uit het feit dat ze doodleuk een nieuwe rekening sturen met gelijk de nodige dreigementen. tot de deurwaarder aan toe.
Zielig eigenlijk dat een bedrijf zo diep kan wegzinken.
Maar ja, ik ben bij een andere maatschappij gegaan voor 31 december en sta ook in het landelijk register daar geregistreerd.
Maar De Friesland? Nee die heeft daar nog nooit van gehoord. De deurwaarder is al in aantocht!
Jammer voor de Friesland dat er rechtbanken zijn in Nederland.
Die weten daar wel raad mee.
Dus wie echt de halsband van De Friesland om wil hebben - gelijk aanmelden.Bah!
Sinds de Friesland is samen gegaan met die asiociale Achmea is de service met sprongen achteruit gegaan . Bijkantoren zijn nog maar 2 dagen/week open en dan ook nog enkele uren . Bezetting niet meer door het vaste personeel van voorheen doch door ondeskundigen . Voor de vervoers kosten moet tegenwoordig de vervoerslijn bellen 058-2913819 , hier vuurt één of andere juffrouw allerlij vragen op je af alsof een crimineel bent .
Al een aantal jaren klant bij De Friesland, vandaag graag even contact met de klantenservice. Wachttijd langer dan 20 minuten, tijdens kantooruren is mailen niet mogelijk en ook de mogelijkheid voor Whatsapp is uitgeschakeld. Hoe kom ik in contact?
Op deze drukte zo vlak voor het einde van het jaar kun je anticiperen. Jammer!
Heb veel problemen met deze zorgverzekeraar. Was mijn behandelaar iets vergeten bv datum in te vullen,werd er niets gecommuniceerd dat mijn rekening was afgekeurd. 4 weken op mijn geld moeten wachten. Meerdere keren gehad. Ook eigen risico moet je betalen hoe zij het willen en wanneer. Of je het wel kunt betalen vragen ze niet. Werd zomaar geld van mijn rekening afgehaald waardoor ik een week geen eten kon kopen. Het toverwoord voor de Friesland zou moeten zijn. Meedenken met de klant,luisteren en vooral communiceren. Was 14 jaar klant geweest. Maar de laatste jaren echt achteruit gegaan sinds ze door Achmea zijn overgenomen. Ben jaren ook tevreden klant geweest. Maar de laatste jaren zo slecht geworden. Ben overgestapt.
Helemaal prima! Vergoed vaccinaties compleet.
Sinds 1 januari 2016 bij de Friesland. Fijne verzekering. Mijn man zwaar ziek geworden in april dit jaar en binnen twee dagen kreeg ik een grote bos bloemen! Nog nooit gehoord van een ziektekostenverzekering! Alle declaraties worden zeer snel uitbetaald en de communicatie is ook fijn. Ook goed meegedacht door de medewerkers met alles. Blijf voorlopig nog wel hier.
Sinds ca. 34 jaar klant bij de Friesland. Nooit problemen gehad. Altijd snel, vriendelijk en deskundig te woord gestaan. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik ook weinig gezondheidsproblemen heb gehad.
Met een zorgverzekering bij De Friesland heb je nergens geen omkijken meer naar. Het eigen risico kan in maandtermijnen worden betaald en de kosten voor bijvoorbeeld een bezoek aan de tandarts worden snel en duidelijk afgehandeld: het percentage waarvoor je verzekerd bent wordt door automatisch direct door De Friesland betaald en het deel wat je zelf moet betalen wordt duidelijk aangegeven en gefactureerd. Goed geregeld!
Slordige administratie. Klantenservice met een weinig servicegerichte en brutale opstelling.
Ik ervaar mijn verzekering als top. Ik kan er makkelijk terecht ook met vragen via de telefoon.
Je wordt er erg vriendelijk geholpen en er is geen lange wachttijd. Ik k zou het alleen fijn vinden wanneer ze ook een vergoeding zouden hebben voor orthodontie bij volwassenen.
bij problemen altijd bereikbaar voor raad en uitleg. Vriendelijke behandeling met geduld voor de patient
Het is best lastig als je weke delen reuma hebt om dan iets vergoed te kunnen krijgen.
Warmte is een goeie pijnbestrijding, maar medicatie word vergoed en warmte activiteiten niet zoals de sauna en een warmtelamp. Een tegemoetkoming zou dan leuk zijn,...maar nee hoor helaas. Ga voor volgend jaar goed kijken welke verzekering in dan neem
premie in vergelijking andere OK
afhandeling declaraties OK
Website overzichtelijk.
Zeer tevreden mee!
Ik ben zeer tevreden over deze zorgverzekerin
meestal snelle uitbetalingen, en een goede vergoeding vanuit het aanvullende pakket. zeer tevreden
Heb geen klachten