Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Gina
17-04-2023

Klushulp Centraal Beheer ingeschakeld voor lekkage aan een radiator

De monteur , aardige man, is geweest en gezegd dat de radiator vervangen moest worden, (veel roest en gaatjes). Hij heeft een offerte gedaan: kosten 800 euro (oude radiator afkoppelen,, aanschaf nieuwe radiator en aansluiten), echter oude radiator wordt niet afgevoerd, moet jezelf voor zorgen, vind ik raar. Aan de kapotte radiator heeft hij niets kunnen doen. Het heeft me wel 100 euro gekost, want je betaalt altijd een uur en servicekosten.Houd hier rekening mee! Ik ga bij andere installatiebedrijven offertes opvragen, want ik laat alle radiatoren in mijn flat nu vervangen.

Victor
16-12-2022

De Klushulp Service van Centraal Beheer is een drama. Na een aantal slechte ervaringen was ik toch zo onverstandig om weer eens een beroep op ze te doen. Het lijkt namelijk zo handig. Heb 4 uur lang voor niets zitten te wachten. Ik zou niemand aanraden om er gebruik van te maken.

Stefan
Deze klacht is opgelost
25-11-2022

Via Klushulp zou onze CV-ketel worden gecontroleerd. De planning van Centraal Beheer is niet op orde, waardoor we al weken wachten op een onderhoudsbeurt die keer op keer last-minute uitgesteld wordt.

De eerste afspraak werd een werkdag van tevoren zonder overleg verplaatst. Zelf maar even gebeld om aan te geven dat we die dag niet thuis waren, dus werd het verplaatst naar weer een nieuwe datum, maar ook deze werd kort van tevoren afgezegd omdat het "niet meer paste in de planning van de vakman".

Telefonisch kon ik voorkeursdata doorgeven voor een nieuwe afspraak. Na duidelijke geruststelling dat de vakman echt zou kunnen is er weer een nieuwe afspraak gemaakt. Een dag van tevoren werd ik echter gebeld met de mededeling dat het weer verplaatst was.

Ik ben benieuwd hoe vaak de riedel van nieuwe datum -> "het past toch niet in de planning" -> nieuwe datum, zich nog gaat herhalen. Ondertussen maar op zoek naar iets anders.

Roy
04-08-2022

Vanmorgen om 09:01 gebeld omdat ik nog niks had vernomen van de klusman en werd mij door CB verteld dat de aanlooptijd kan duren tot 10:00. Om 10:36 nogmaals gebeld en na 46 minuten kreeg ik bericht dat niemand eigenlijk weet waarom de elektricien niet is komen opdagen. Ik zou worden teruggebeld. Om 12:09 werd ik gebeld door de electricien (een andere dan de eerste afspraak) en die zou komen voor een intake gesprek wat al had plaatsgevonden op 14 Maart. Hij zou mij terugbellen nadat hij met CB heeft gesproken. Ik heb niks meer vernomen van zowel CB als klusman! De competentie vanuit CB zo enorm slecht is dat afspraken niet worden nagekomen, andere klusman worden ingeschakeld zonder mij als klant op de hoogte te houden, niemand iets kan betekenen op de dag zelf.

CB heeft er nu voor gezorgd dat een totale aanschaf en verbouwing van 40k+ in de vertraging valt waaronder mijn kinderen van 5 en 6 de dupe worden van een vertraging van keuken en puinhoop. BELACHELIJK!

Myrna
08-12-2021

Ik zou iedereen afraden om een klus te boeken via Klushulp. Ivm een lekkage heb ik met spoed een klus geboekt om de dakgoot te laten schoonmaken. De vakman kwam langs en ging weg nadat de klus naar zijn zeggen gedaan was. De dakgoot lag echter nog vol met bladeren! Maar nog erger vind ik het contact daarna met centraal beheer. Ik heb 5 keer moeten bellen en 5 dagen moeten wachten (intussen is de lekkage heel veel erger geworden en heb ik het op een andere manier op moeten lossen) en elke keer de boodschap: wat vervelend mevrouw we zijn er mee bezig. Echt schandalig en maken absoluut niks waar wat er op de website staat.

Irfan
Deze klacht is opgelost
24-10-2021

Ik heb een klus bij centraal beheer geplaatst om het porobleem van warm water van een kraan op te lossen. Centraal beheer een klusman van Roamler Tech naar me verstuurd. Hij heeft de kraan gewijzigd want volgens hem was het probleem daardoor veroorzaakt. Tijdens zijn werkzaamheden heeft hij lekkage veroorzaakt en zonder op te lossen wegegaan. Hij heeft gelogen dat de lekkage niet meer van toepassing zal zijn.

Nu heb ik twee problemen, er komt nog steeds geen warm water en ik heb lekkage. Ik heb hierover contact met Centraal beheer gehad. na 6 dagen is er nog niemand verstuurd om het probleem op te lossen en ik zit met koud water en lekkage.

Echt vreselijk uitvoering en geen begrip voor gevaar veroorzaakt door centraal beheer.

Let op om ze binnen je huis te laten want ze gaan ellende veroorzaken en onzorgvuldige omgaan met het gevaar door hun uitvoering werkzaamheden.

Willem
18-09-2021

Sanibroyeur monteur van Centraal Beheer. De monteur had geen verstand van zaken. Het advies van de monteur was om de hele Sanibroyeur te vervangen. Kosten rond de 1200 euro.

Via de fabriekant van Sanibroyeur gezocht naar een ander bedrijf. Die hebben het probleem kunnen oplossen zonder nieuwe Sanibroyeur.

Dat scheelde ons meer dan 1000 euro.

Me
09-06-2021

Klushulp?

Loodgieter is een half uur geweest, waarbij een uur werd gerekend + 'servicekosten'. Daarnaast werd aangegeven dat er geen reparatie meer mogelijk was, maar het gehele duoblok vervangen moest worden. Als ik zelf voor een nieuwe toiletpot zou zorgen, konden zij deze wel plaatsen . Hierna een echte loodgieter laten komen, die had in een half uurtje de vlotter vervangen, plus het afdichtingsprofiel. Klus geklaard. Voor ons geen centraal beheer meer, dat is duidelijk.

Robert
14-05-2021

Klushulp: verouderd businessmodel?

Jaren geleden paar keer klushulp naar tevredenheid ingeschakeld. Er waren toen weinig platforms waar vraag en aanbod voor klussen bij elkaar werden gebracht.

Het is nu 2021 en de vraag is of klushulp nog zo relevant is naast de vele andere platforms die beschikbaar zijn.

Had een loodgieter laten komen die voorstelde een follow up actie te doen en terug te komen voor de daadwerkelijke reperatie. Toch krijg je een uur van klushulp voor je kiezen terwijl er een gesprek van 10 minuten heeft plaatsgevonden. Op die manier zijn het veredelde voorrijkosten (en de pitch van klushulp is dat die niet verrekend worden).

Voor klussers lijkt Klushulp niet mij aantrekkelijk. van de 77 per uur voor een loodgieter wordt de helft ingehouden door klushulp; wel raar dat je dan ook nog servicekosten moet betalen bovenop het uurloon. De beste man kwam veel te laat aan omdat hij van de andere kant van het land moest komen: hoezo plaatselijke experts?

En oh ja, de loodgieter gaf mij een totaal verkeerd advies (en daar moest ik zelf achterkomen). Klushulp kan hier niet aansprakelijk voor worden gehouden: ze brengen vraag en aanbod bij elkaar, meer niet.

Ofwel: ooit vooruitstrevend om een dergelijke site te beginnen, maar intussen achterhaald

Sa
02-05-2021

Klushulp - niet doen.

Voor een lekkende buitenkraan afgelopen weekend via klushulp een loodgieter aangevraagd. In de omschrijving gezet dat ik vermoede dat er een onderdeel moest worden vervangen.

Loodgieter kwam om 17:10 opdagen voor een afspraak tussen 8-12uur. Zonder onderdelen voor de buitenkraan. Keek ernaar em stelde dat de gehele kraan vervangen moest worden. Toen wilden wij nog wel een afspraak voor de vervanging regelen, maar dat kon niet ter plekke. Wel een factuur voor 100E ontvangen. Na betaling dan een app gekregen van de loodgieter dat hij het te druk had, met een foto van de website waar de kraan zelf konden bestellen voor 200E ex btw. Dus hebben we effectief voor niets betaald. Ik heb inmiddels het onderdeel wat ik zelf dacht dat ontbrak vervangen, voor 40E. Dus was zijn advies ook nog eens fout. Dus, klushulp gaan wij nooit meer gebruiken.

Dirk
12-04-2021

Dramatische ervaring met klushulp

Twee weken geleden hadden wij een E13-storing aan onze CV-ketel. De ingeschakelde klushulp wist zonder de thermostaat te controleren of de CV-ketel grondig te onderzoeken dat een defect expansievat de oorzaak was. Van te voren had ik deze monteur al doorgegeven dat de foutcode E13 was. Hetgeen betekent dat de warmtewisselaar was aangesproken.

De monteur kwam echter zonder materialen bij ons aan. Hij stelde vervolgens voor om het expansievat een volgende keer - via zijn eigen bedrijf, buiten Centraal Beheer om - te komen herstellen. Waardeloos. Ik moest wel aangeven dat de betreffende monteur de "storing had opgelost". De monteur is 10 minuten binnen geweest, wat ons €120 heeft gekost. Hij heeft niets gedaan, behalve een order voor zijn 'eigen bedrijf' binnen proberen te halen. Het probleem is ook nog steeds niet verholpen.

Gwenny
22-04-2021

Ik ben heel blij dat de klacht is opgelost, maar heb daar wel heel veel tijd en energie in moeten steken. Hoewel ik nu tevreden ben over Centraal Beheer zou ik het niet nog eens aan durven om via hun partner een klusjesman over de vloer te laten komen. Ik heb geen vertrouwen meer in hun partners. En een oplossing 'after the fact' is natuurlijk niet zo fijn als direct een goed uitgevoerde klus

Deze klacht is opgelost

Klushulp slechtste beslissing ooit

Klushulp van Centraal Beheer - begin er niet aan. Een loodgieter die in zijn nette kleren liever niet het dak op wilde (euh, ik nodig je niet uit voor een gesprekje ofzo) en een electricien die ALLES wat ie fout kon doen fout heeft gedaan, en uiteindelijk 19 uur factureerde ipv de oorspronkelijk begrootte 8 uur. Voor 1300 euro de boot in. Van Centraal Beheer ga je het niet winnen, dus uiteindelijk nog een flinke kostenpost, en ik heb werkelijk geen idee waar ik nou uiteindelijk voor betaald heb. Wilden ze me ook niet vertellen.

Monica
31-03-2021

Klushulp is prutser, pure zakenklopperij

Klushulp is zakkenklopperij. Er is een prutser langs geweest die een kraan en afvoer voor een wasmachine moest plaatsen en een spiegel op moest hangen. De kraan zat links onderin een hoek en dus onbereikbaar voor aansluiting. De afvoer zat rechts boven en stak zo'n halve meter boven de machine uit, dat voert dus niet af. Ik heb dit moeten laten herstellen door een ander bedrijf. de afvoer is ingekort en de kraan is naar rechts boven verplaatst. Bij het draaien van een was, overstroomde de boel. De 2e klusser terug laten komen, wat bleek die "klushulp" van centraal beheer had een 40 mm buis op een 32 mm buis geplaatst en ook nog alleen met een beetje kit bevestigd. Zelfs ik weet dat je dan een verloopstuk nodig hebt en een waterdichte lijm. Verder had ik de prutser een kacheltje geleend omdat er geen verwarming in huis mogelijk was. Hij heeft deze als werkbank gebruikt met het resultaat dat de poten zijn afgebroken. Hij liegt dat hij de poten er heeft afgeschroefd maar uit de bewijsfoto's die ik naar centraal beheer heb gestuurd is duidelijk te zien dat ze finaal zijn afgebroken en met geen mogelijkheid meer te bevestigen zijn. Schade alles bij elkaar zeker € 750,-. Nu wil Centraal beheer dat ik uit "coulance" bijna € 600,- aan hun betaal. No way, never. Echt niet! En dit loopt al sinds december, ze hebben het hele verhaal meermaals van me ontvangen en tientallen foto's maar ze houden voet bij stuk. Ik ook, maak er maar een rechtzaak van!

Dennis
31-03-2021

Klushulp

Loodgieter bestelt om lekkage te verhelpen. Komt langs neemt alles op, heeft niet alle spullen bij. Zou terug komen, 3 werkdagen later. Nooit gekomen, ik heb klushulp gebeld, en ze zeggen ze willen de klus niet, redenen -de kraan geeft problemen - bestaande kit - spullen moeten besteld worden. Ik moest dankbaar zijn, want ze zullen geen kosten in rekening brengen. Nou.

Chen
29-03-2021

Klushulp

Mooi reclames op de website voor klushulp. De werkelijkheid is tegenovergestelde. De klusman weet helemaal niet hoe hij een badwand moet plaatsen. Badwand is in zijn geheel omgekeerd geplaatst en ook nog beschadigd door de verkeerde installatie. 3 weken aan het mailen met de Centraal Beheer klachtenmanager voor dit probleem. Alle initiatieven moeten van ons kant komen. Centraal Beheer Klushulp heeft geen kennis van zaken en neemt geen verantwoordelijkheid voor hun fouten.

Gerben
26-03-2021

Malafide “Vakman”

****Allereerst: maak GEEN gebruik van de Klushulp van Centraal Beheer!***

Wij hadden een lekkende kraan en schakelden daarom een zogenaamde vakman in van Klushulp. In mijn aanvraag had ik duidelijk uitgelegd wat er aan de hand was, om welk merk en type kraan het ging en ik stuurde een foto mee.

Drie dagen later komt de man binnen en zegt - zonder de kraan gezien te hebben - dat het binnenwerk voor mijn kraan niet te verkrijgen is. En dat ik dus wel voor een nieuwe kraan moet gaan. We hebben online een nieuwe kraan uitgezocht. Deze zou €150 gaan kosten. Ik vroeg wat de totale kosten zouden zijn en hij gaf aan dat incl arbeidskosten het €215 zou worden.

Ok, hij die kraan halen bij een groothandel hier 10 min rijden verderop. 1,5 uur later komt hij terug (hij “kon het niet vinden”). Na het installeren van de kraan heeft hij de eindafrekening met mijn partner geregeld, wat raar was want tot dan toe was ik degene die alles met hem had geregeld en afgesproken. Ik zat in een aparte kamer te werken en dat wist hij dus hij had naar me toe kunnen lopen. Maar later kwam de aap uit de mouw: hij had mijn partner €268 laten afrekenen. “Ja er kwamen nog wat kosten bij voor het heen en weer rijden”, zei hij vluchtig. Mijn vriendin wist niet van de eerdere genoemde totale kosten van €215 dus had geen idee.

Omdat hij het dus zogenaamd niet heeft kunnen vinden (1,5 uur weggeweest waar hij na 20 min alweer terug had kunnen zijn) moeten wij er dus voor opdraaien. Iets zegt me overigens dat hij gewoon naar een andere klant is geweest in de tussentijd.

Een dag na de installatie van de nieuwe kraan (die overigens niet goed vastzit waardoor de gehele kraan meedraait als je het ‘mondstuk’ beweegt) dacht ik: ik ga eens googelen op het binnenwerk voor mijn oude kraan. En ja hoor, gewoon prima te verkrijgen. Schandalig dit! Ik had een fantastische kraan en was dus prima te repareren, maar dat brengt natuurlijk niet genoeg geld in het laadje.

Sowieso vind ik dat als je een aanvraag binnenkrijgt en je ziet al dat het niet te repareren is omdat er geen binnenwerk te verkrijgen is (wat dus BS is), dan neem je van tevoren contact op met de klant om dit te bespreken, of in ieder geval om verwachtingen te managen.

.maar toen ging ik de nieuw geinstalleerde kraan googelen waar ik €150 voor heb betaald. Ik vond exact dezelfde bij vijf verschillende winkels. Bij twee winkels was deze €87, en bij de andere drie €92, €98 en €116.

Dit zijn malafide zaken en het is schandalig dat Centraal Beheer zaken doet met dit soort gasten. Ik heb een klacht ingediend, €50 teruggekregen maar ze hebben met GEEN WOORD gerept over alle zaken die ik aankaartte. Bizar. Dit verhaal gaat tevens naar het civiele loket en Kassa. En NOOIT meer zal ik ook maar iets van diensten afnemen bij Centraal Beheer. Wees gewaarschuwd.

Die mafjoekel heeft ook mijn oude kraan ongevraagd meegenomen. Anders had ik die nog mbv een eerlijke monteur kunnen laten fixen en herinstalleren.

Paul
25-03-2021

Centraal Beheer Klushulp: schade, hoge rekening

Via Klushulp van Centraal Beheer heb ik een loodgieter laten komen voor een lekkage aan de afvoer in de keuken. Deze "vakman" had op dag 1 de juiste spullen niet bij (kit), op dag 2 heeft hij onze kraan gesloopt (wij vroegen hem een moertje aan te draaien, meneer adviseerde het vervangen van de draaiknoppen en heeft toen hij de knop niet los kreeg zoveel kracht erop gezet dat de kraan onderaan afbrak), op dag 3 tevergeefs geprobeerd zijn aangerichte schade te herstellen.

Lang verhaal kort, 6 dagen lekkage in de keuken, nieuwe kraan moeten kopen en als klap op de vuurpijl een factuur van ruim 400 euro voor de reparatie (naast de aanschaf van een nieuwe kraan). Het kitrandje was 15 minuten werk, dus feitelijk betaal ik deze vakman voor het niet bijhouden van het juiste materiaal, het slopen van mijn kraan, en het veroorzaken van een lekkage.

Centraal Beheer reageert vervolgens traag en moet continu achter de broek aangezeten worden om de schade te verhelpen en te reageren op mijn klacht. De klacht wordt vervolgens van tafel geveegd door Centraal Beheer omdat de "vakman" vindt dat het een productiefout in de kraan is. De klacht wordt gesloten en als ik het daar niet mee eens ben moet ik maar een civiele procedure starten zo is de boodschap

Marion
23-03-2021

Klushulp wil betaling rekening, terwijl men niet geweest is.

Klushulp zou onderhoud doen voor een cv-ketel. Men komt niet op de afgesproken tijd, maar belt meer dan een uur later dat er problemen zijn het adres te vinden. De cv monteur wil het er bij laten zitten. Desondanks wil Centraal Beheer 100% betaling. Ik heb voorgesteld de helft te betalen. Geen reactie ontvangen, alleen maar een betalingsaanmaning.

Arie
15-02-2021

Waardeloze montage door loodgieter

Kraan geplaatst in de keuken. kapitaal aan uitgegeven en de montage is waardeloos.

klacht komt te laat binnen en dan doen ze dus niets meer. advies nooit inschakelen

Thomas
12-02-2021

Afzetterij

Reparatieverzoek gedaan via Centraal Beheer klushulp voor loodgieter. Had gekozen voor uurtarief want was niet duidelijk wat voor soort reparatie het was. Afspraak snel gemaakt en loodgieter kwam snel. Aardige man, was binnen kwartier klaar. Daarna nota van Eur 106! Enige materiaal was een rubbertje, rest uren en service fee van Eur 15!

Laatste keer via Centraal beheer!

Meer Centraal Beheer Klushulp reviews