Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Charlie
07-04-2016

Goede ervaring en sevice

Ik ben nu 2 jaar klant bij Ohra met 3 katten en 1 hond. Helaas heeft 1 kat van mij sinds kort nierfalen wat inhoudt dat hij regelmatig naar de dierenarts moet omdat hij zich erg ziek voelt of voor controle. Dit kost uiteraard heel veel geld, maar Ohra heeft tot nu toe nog steeds alle rekeningen netjes terug betaald binnen 10 werkdagen. Ik geef ze geen 5 sterren omdat ik met de laatste rekening/ declaratie al 3 weken wacht en maar niks van ze hoor. Heb ook de klantenservice gebeld, maar kreeg alleen te horen dat ik nog maar moest wachten. Vind dit uiteraard NIET klantvriendelijk! Ik betaal elke maand €70 ondanks mijn "hoge" declaraties draait OHRA geen verlies aan ons op jaarbasis!

Renata
30-03-2016

TOP verzekering maar steeds niks vergoed!

Onze pup had na een tijd diarree, (in de wachttermijn van een maand) naar de dierenarts ermee. Ze heeft antibiotica gehad en het was over.

Na ruim een week (na de wachttermijn van een maand!) kreeg ze weer last. Bleek met haar voedsel te maken. Ze heeft probiotica gehad en het is over! Rekening opgestuurd en deze word niet vergoed omdat het betrekking zou hebben op de eerdere klachten welke binnen de maandtermijn zou zijn geweest!

Ze doen er echt alles aan om je factuur maar niet laten declareren.

LET op mensen ik heb een top verzekering incl vaccinatie en gebit, zit dus 4 jaar aan ze vast!

Ik heb hier echt spijt van! Ga liever naar een andere verzekering waar je niet per maand 35 euro moet betalen en niets terug krijgt! Echt, heb ondertussen 150 euro kosten gemaakt binnen 3 maanden en 0 euro vergoed gekregen. Had ik maar naar alle negatieve reviews geluisterd. Ik type dit nu terwijl ik zo overstuur ben dus let alstublieft niet op de typefouten!

Bas
02-03-2016

Positief!

We hebben 2 keer een flinke dierenartsrekening gedeclareerd bij Ohra. Beide keren is alles conform de voorwaarden snel uitgekeerd. Bijna alle kosten vielen gewoon onder de dekking van onze verzekering. We kregen zelfs binnen een dag premierestitutie, nadat we de verzekering van ons overleden huisdier pas 2 maanden na overlijdensdatum hadden opgezegd. Heel netjes.

Het declaratiesysteem is wel klantonvriendelijk, declareren kost veel tijd. Vervolgens wordt bij een hoge rekening alsnog een kopie van de factuur opgevraagd. Dat zou beter kunnen, daarom geen 5 maar 4 sterren.

Marco
09-02-2016

Waardeloos !

Ik heb een hondenverzekering bij Ohra. Er is er maar 1 goed verzekerd en dat is Ohra. Die betalen echt helemaal niets uit.. Op bijna alles vinden ze wel iets wat uit gesloten is van deze verzekering. Gelijk bij de eerste wijziging in mijn polis gelegenheid gebruikt om op te zeggen.

Ze laten je niet uitspreken en verbinden je zomaar tijdens het gesprek zonder iets te zeggen door naar de volgende collega. Heb heel lang in de wacht gestaan en 4 x mijn verhaal moeten doen.

Zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt.

Mijn advies: niet hier verzekeren..

Marina
12-11-2015

Waardeloos!

Wij hebben twee honden. De eerste is bij proteq verzekerd. Prima verzekering maar wel een stuk duurder dan OHRA. Dus voor onze tweede hond verzekering afgesloten bij de OHRA maar wat heb ik daar een spijt van! Ze hebben een vreselijke manier van declareren. Online en omslachtig bij grote facturen. Van een factuur van 900 euro wordt er 300 vergoed en dan verwijzen ze naar de kleine lettertjes in het contract! En dat niet op een beleefde manier maar op een ronduit onbeschofte manier! Ik adviseer iedereen die naar een huisdierverzekering kijkt vooral geen OHRA te nemen. Ze zijn dan misschien iets goedkoper maar ze keren ook bijna niets uit! Goedkoop is duurkoop zie je maar weer.

Ineke
05-11-2015

OHRA, declareren complex

Slechte communicatie, moeilijk declareren, wilde andere verzekeraar proberen met ons vierde huisdier, ohra leek goedkoper, maar heb spijt deze verzekering afgesloten te hebben, had ik maar bij petplan gebleven, dat is veel overzichtelijker.

Baasje
02-11-2015

Voorwaarde wijzigen

Voor onze hond een dierenverzekering afgesloten ook gekozen voor sterilisatie pakket! kan je beter niet doen. toen ik hem afsloot was de dekking 100% en nu bij indienen krijg ik als antwoord dat er maar 60*% word vergoed! wat een bedriegers zijn dit! Ik zit er helaas 3 jaar aan vast, maar elke euro dien ik bij ze in!

Ook de facturen indienen is geen pretje, een ontmoediging noem ik het. Alles moet je per keer invullen, chipnummer, geb,datum, verzekeringsnummer enz. Wat een onzin. Veel makkelijker is een foto te maken van de factuur en contractnummer in te vullen. Scheelt veel werk.

Heike
22-07-2015

Kat verzekerd. Pluspakket en niet volledig vergoed

Ik ben het eens met de meeste stellingen hier. OHRA is slecht te bereiken en ze hebben bij mijn pluspakket voor Mickey slechts 50 euro vaccinatie vergoed en niet 75 euro. Ook het chippen vergoeden ze niet pas nadat ik gebeld heb en drie mails heb gestuurd. Nu vervolgvaccinatie gehad voor mijn kitten en weer niet vergoed.

Ik ben er klaar mee. Ik ga ze zo weer bellen en dan leg ik heel goed uit dat deze verzekering voor mij niet deugd.

E. Pierweijer
02-03-2015

Oneerlijke toelating

Ik heb geprobeerd voor mijn hondje Sharky een verzekering af te sluiten. Nu blijkt dit niet mogelijk om te doen omdat deze de parasiet Giardia heeft gehad, een melktandje getrokken is en een keer pijnstillers heeft gehad na een misstap. Allemaal zaken die eenmalig zijn. Te bizar voor woorden. Deze verzekeraar wil kennelijk alleen honden die de hele dag binnen zijn!

Kees
26-02-2015

Verzekerd zijn bij OHRA

Mijn ervaring bij OHRA zijn in een woord geweldig alle nota die ik krijg van de dierenarts worden bij mij keurig binnen een week op mijn bankrekening gestort.

Dat je het van te voren bij de dierenarts voor moet schieten vind ik normale actie.

Op dit moment is mij hondje een boomer doodziek hoge koorts niet eten enz op dit moment met onderzoeken bezig en alle rekeningen die ik in dien on line bij OHRA en er zitten pittige rekeningen bij worden ala de minuut terug gestort.

Wat mij betreft prima zo en wat er ook gebeurt ik blijf bij OHRA.

Een tevreden klant Kees van der Pol.

Carel
17-02-2015

Waardeloos

Had ik deze site maar bekeken voordat ik verzekeringen voor mijn honden afsloot. Ik heb aan de hand van vergelijkingssites gekozen voor Ohra. Had ik maar verder gekeken en de voorwaarden uitgeplozen. Nu blijkt dat Ohra voor iedere claim een uitzondering heeft verzonnen. Zo vergoedt Ohra consulten bijvoorbeeld alleen maar onder bijzondere voorwaarden. Aandoeningen zoals wormen e.d. zijn uitgesloten. En dat alles terwijl de premie bepaald niet de goedkoopste is. Voor wie dit leest: niet bij Ohra je huisder verzekeren.

Sharon
06-01-2015

Zeer slechte verzekering

Ik heb mijn hond een siberische husky verzekerd bij Ohra vanaf pup af aan.

Hij is nu 1 jaar en heeft een patella luxatie dat betekend dat zijn knieschrijf er bij elke beweging naast schiet en operatie noodzakelijk.

Op 17 november zou hij geopereerd worden. Hij is die dag na de dierenarts gebracht. Toen de dierenarts hem onder Narcose bracht kreeg Nacho een hartstilstand en is ongv 3 minuten dood geweest. De dierenarts heeft hem er gelukkig boven op gekregen

Op 19 november 2014 hebben we een hartecho enzo laten maken om te kijken of hij iets eraan over had gehouden. Gelukkig was alles goed.

Naar veel heen en weer gebel met ohra hebben we vandaag pas bericht gekregen over het indienen van deze twee nota's van een bedrag van €750. Ohra gaat dit bedrag niet uitkeren omdat Nacho dit probleem heeft gekregen in de 30 dagen wachttijd wat absoluut niet zo is. Nacho is tot op heden nog niet geopereerd en er komt nog een operatie van €900 aan waarvan Ohra nu al zegt het niet te vergoeden en de pijnstillers die hij op dit moment nodig heeft worden ook niet meer vergoed.

Ohra weet heel goed geld te innen maar uitkeren ho maar! Wij zijn op dit moment gewoon verzekerd voor niks want krijgen niks meer vergoed van die vieze oplichters! En als je de klantenservice bel dan word je nog afgesnauwt ook door het team van Ohra!

Begin nooit aan deze verzekering want het is een en al problemen wat je krijg!

M.Merks
18-11-2014

Zeer slecht!

Na de behandeling van onze hond direct de rekening ingediend! Dag erna gebeld of hij goed was ontvangen was prima na 2 weken nog niets gehoord dus maar weer bellen. Was nog niet verwerkt was het antwoord nogmaals 10 werkdagen wachten en maar weer eens bellen kreeg ik te horen dat de rekening niet goed was ingediend! Echt bizar heb nooit bericht gehad en ohra zeg dat ze dat hebben gedaan we zitten er nu 5 maanden bij ohra met onze hond maar gaan direct over op een ander! Telefonisch word je van de kast naar de muur gestuurd en komt het totaal niet overheen voelen ons echt benadeeld en slecht behandeld nooit geen ohra meer voor ons

Dineke
28-09-2014

Oneerlijke behandeling.

Wij hebben net een kitten, via het Asiel gekregen. Nadat wij deze hadden, bleek hij een beetje ziekjes te zijn, en op kosten van het asiel is hij aan de antibiotica gegaan. Vlak daarna hebben wij ons OHRA verzekering aangesloten.

Nu is hij weer een beetje ziekjes, en we zaten nog binnen de wachttijd. Voor de zekerheid de polis nog even bekeken, werd onze lieve kat uitgesloten voor neus, longen en luchtwegen! Dit stond niet op de website op het moment dat wij de verzekering afsloten, maar in de polis helaas wel. Terwijl dit (zeer waarschijnlijk!) niet voortkomt uit zijn vorige ziekte.

Gelukkig zitten we nog binnen de bedenktijd, dachten wij.

Gelijk naar de website, gegevens invoeren, op verder drukken, doet de website het niet meer! en dat terwijl de rest van de site het wel doet..

Zojuist een contactformulier ingevuld, morgen nog eens proberen en anders maandag bellen & aangetekende brief( zeker naar aanleiding van de reacties hiervoor) versturen..

Wij staan in ons recht, en zoeken een betere verzekering voor onze lieve Hippie.

Van doorn
07-08-2014

Zeer slecht en slechte service

vandaag geprobeerd de huisdierverzekering bij ohra te beeindigen, wat een drama.

had het al eerder geprobeerd via een mail maar daar werd gewoon niet op gereageerd, vandaag telefonisch contact opgenomen en ik was verbaasd over de brutaliteit van de medewerker.

zonder afstandsverklaring kon hij niet opgezegd worden en ze wilden graag de gegevens van de nieuwe eigenaar hebben, ik heb heel vriendelijk uitgelegd dat ze helemaal niet het recht hadden om de gegevens van de nieuwe eigenaar te vragen waarop er werd geantwoord dat er zonder toch echt niet tot beëindiging kon worden overgegaan.

schijnbaar hebben ze dus ook geen boodschap aan de eigen vervaldatum van het contract welke op de polis vermeld staat.

ik heb al mijn verzekeringen bij ohra lopen en ga deze nu dus allemaal stuk voor stuk beeindigen omdat ik totaal niet gediend ben van deze werkwijze.

mensen wees wijs en sluit absoluut geen verzekeringen af bij ohra want schijnbaar zit je er dus levenslang aan vast.

de opzegging ga ik nu maar per aangetekende versturen en vanaf einde contractdatum de afschrijvingen terug laten storten en automatische incasso stop zetten

Tanny
09-07-2014

Slecht

Altijd verzekerd geweest bij Proteq...Nu met huisdierenverzekering afgesloten bij Ohra..wat een spijt. Rekening ingediend in de wachtperiode, wordt niet uitgekeerd, begrijpelijk. Na een maand weer een rekening ingediend...krijg ik weer niets uitgekeerd omdat het een vervolg is op wat ik in de wachtperiode heb ik gediend. Dit is niet zo! Heb een verklaring van de dierenarts...Gebeld, afdeling is in de avonduren niet aanwezig. Kan/wil geen boodschap aannemen of doorgeven...Mail gestuurd met de mail van de dierenarts maar geen reactie! Zeer veel spijt dat ik een contract van 4 jaar hebt afgesloten!

Kimberley
24-06-2014

Zeer slecht

Mijn hond is met spoed opgenomen vanwege levensbedreigende baarmoederontsteking. Heb het toppakket bij ohra. Staat in dat noodzakelijke operaties worden vergoed. Blijkt er ergens een clausule te zijn dat operaties aan het eslacht NIeT vergoed worden. Had ik maar de optie steriliseren erbij moeten nemen. Belachelijk! Denk je goed verzekerd te zijn..

Irene
10-05-2014

Huisdierenverzekering

Mijn hondje had een gebitsreiniging nodig en vaccinaties en consult. Ik ben bij Ohra en ook verzekerd voor het gebit en de vaccinaties dus. De rekening was 164 euro en ik kreeg na ee week netjes 134 euro van Ohra vergoed. Mijn maandelijkse premie is 14 euro. Ik ben tot nu toe erg tevreden. Het online declareren gaat prima!

John
14-02-2014

Slecht, zou het niet adviseren. Uiterst onvriendelijke service, lange wachttijd. En eigenlijk valt er niks onder de dekking. De klantenservice is erg rommeling, niet ontvangen, niet verstuurd, kan niks terug vinden dat soort werk.

Steven
28-01-2014

Begin er NIET aan, elke keer weer een ander uitsluitsel, alle maar voor simpele dingen dit ondanks dat we het pluspakket hebben genomen voor maar liefst 45.00 per maand.

doodzonde van je geld, geef liever de hond een biefstuk