Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Overgegaan (gedwongen door overname) van reaal naar OHRA.
Wat een drama. Premie verdubbeld, krijg brieven die niet kloppen, kan niet inloggen op de omgeving, niet altijd even vriendelijke klantenservice. Verzekering start pas over 20 dagen, maar baal nu al dat ik bij OHRA verzekerd ben.
Onze hond heeft een clausule ivm allergie al jaren door een fout van de Dierenarts maar toch betaal ik de volle 100% nu 67.34 per maand maar voor veel dingen zijn we niet verzekerd voor hem en je kan praten als brugman maar ze veranderen niets dus pas op met OHRA.
Zou lekker protec nemen dan ben je vanaf dag 1 verzekerd en bij ohra pas na 30 dagen is dan niet te hopen dat je hondje wat op loop kan je het gewoon de volle mep zelf betalen laaie lichters ze geven ook geen uit leg daar over als je het telefoonnishe afsluit
Onze hond is hier verzekerd. Al bij aangaan van de verzekering werden door de OHRA alle huidklachten uitgesloten, omdat wij de hond een maand voorafgaande aan de verzekering een vlooien-/tekenpil hebben gegeven. Dit was iets nieuws en zou effectiever zijn. Met kleine kinderen die anders aan de vacht met tekengif zouden komen, leek ons dit niet gek. OHRA leidt hieruit af dat hij huidklachten heeft en sluit dit nu uit. Daarover waren wij boos, maar ala.
Nu moest onze hond worden geopereerd aan een abces en bleek zijn prostaat opgezwollen, waar hij last van had. Aangeraden werd om meteen te castreren.
Nu is castratie uitgesloten (want aanvullende module). Maar ook zijn alle klachten aan voortplantingsorganen uitgesloten. Nu worden de kosten van de operatie geheel door OHRA toegeschreven aan de prostaat en worden alle kosten uitgesloten. Ook de kosten van medicatie, pijnstillers, consult, injectie etc.
Onze rekening van €628, waarvan €147 castratie, wordt nu slechts voor €68 vergoed. Vrijwel alle kosten worden door de OHRA weggewuifd! Schandalig hoe ze hiermee omgaan. Wanneer je denkt dat je verzekerd bent, dan kom je bedrogen uit!
Het declareren is verder ook een ramp. Je moet op een heel omslachtige manier de rekening van de dierenarts als een "schade" melden. Vervolgens moet je zelf alles regel voor regel invullen. Dus in ons geval moeten wij 20 regels 1 voor 1 invoeren en daarbij selecteren uit een lijst met meer dan 100 keuzes, waar de regel betrekking op heeft. Wanneer je dit hebt gedaan (het koste mij meer dan een half uur), dan krijg je vervolgens te horen dat vrijwel alles is uitgesloten en krijg je een beknepen €68 euro terug van een factuur van €628.
Schandalig! Sluit je verzekering vooral bij een ander bedrijf af. OHRA is BIJZONDER KLANTONVRIENDELIJK !
Ik sloot online een 2 jaar verzekering af voor mijn hond, een St. Bernard. Omdat deze voor ik de verzekering aanging twee tenen had gebroken, werd er zonder enig overleg een clausule gemaakt voor gewrichten. Dat ontdekte ik pas toen ik bij de dierenarts kwam voor problemen met.gewrichten. Ik voel me door Ohra in het ootje genomen. Betaal nu twee jaar maandelijks een flink bedrag voor niets.
Denk je een verzekering af te sluiten voor een dekking als je naar de dierenarts gaat,maar niets ie anders waar. Onze labrador van 6 jaar had wat klachten aan rechet voor poot,waardoor zij mank loopt.Pijn stillers gekregen, en eenweek daarna fotos laten maken.Ohra wilde na een week de fotos zien en de gehele patiente kaart oke, dit allemaal doorgestuurd. Ben 140 euro kwijt en Ohra vergoed niks. erg slechte verzekering.
Ik heb op 23-05-2017 top verzekering afgesloten omdat ik op 14-05 een pup had gekregen! Nou heeft mijn pup 10 dagen na de ingangsdatum een maag en darm probleem gekregen willen ze het niet vergoeden omdat ik nog in de bedenktijd zit en omdat het inmiddels 20-06 is mag ik het ook niet meer opzeggen of zelfs niet eens mijn contract jaar verlagen naar een jaar en meer premie maandelijks betalen! Ze willen je gewoon niet tegenmoet komen. Nu zit ik vast aan een verzekering die niet (nooit) dekt wat mn pup nodig heeft mocht zij in de toekomst weer darm of maag problemen krijgen kan ik door de strond zakken! Ohja en omdat ze een urine onderzoek hebben gedaan ondanks dat daar niks uit gekomen is is dat ook weer uitgesloten conclusie mn pup mag nooit meer in die 4 jaar iets met haar darmen maag en of urine blaas of iets dergelijks hebben?!
Wat een ongelofelijke KUT VERZERKING! Wat heb ik spijt dat ik voor ohra heb gekozen!
Mensen ! LET OP! SLUIT HIER GEEN VERZEKERING AF VOOR JE HUISDIEREN!
Joep onze Teckel is verleden week een dag goed ziek geweest spugen, diarree en algehele malaise, voor alle zekerheid toch naar de dierenarts gegaan zekerheid voor alles, na onderzoek en een foto bleek dat hij iets verkeerds te pakken had gehad wat hem goed dwars zat, tja bij jonge honden ben je niet alles voor wat ze buiten naar binnen willen werken.
Na pilletjes voor de misselijkheid en de geruststelling dat verder alles goed was weer huiswaarts gekeerd, twee dagen daarna was Joep weer de spring in het veld en alles was weer in orde.
De dierenarts vroeg of ik verzekerd was en dat was dus niet zo waarop ze zei denk er eens over na wat ik dus heb gedaan en bij wat vergelijkingen ben ik uitgekomen bij de Ohra en ik moest een aantal vragen invullen vanwege aandoeningen waaronder maag/darm en of Joep de laatste twaalf maanden bij de huisarts was geweest en Joep was dus een dag eerder bij de dierenarts geweest voor zijn misselijkheid en diarree en heb dat netjes opgegeven.
Krijg ik een mail of ik de patiëntenkaart naar hun op wil sturen waaruit blijkt dat het een eenmalig bezoek bij de dierenarts is geweest en of er niets meer aan de hand is aan Joep zijn darmen of maag dit om een clausule uit te sluiten en omdat ik niets hoeft te vrezen heb ik netjes de kaart opgestuurd.
Na een aantal keren te hebben gevraagd of er al een beoordeling was kreeg ik vandaag een telefoontje ze hadden de zaak bekeken en er kwam wel een clausule op maag/darmen ze wilde niet riskeren dat het zich zou herhalen in de toekomst dus voor de rest van de lopende verzekering zou er niets meer uitbetaald worden als Joep iets aan zijn maag/darmen zou krijg, kortom Joep zou nooit meer aan de diarree mogen en nooit meer misselijk mogen zijn en al zeker niet voor dit probleem een dierenarts kunnen bezoeken want ze betalen niets uit.
Ik heb de verzekering natuurlijk per direct opgezegd want daar had ik twee weken de tijd voor en mijn ongeloof geuit bij de man die mij te woord stond en laat hij het nou heel raar vinden dat ik verder heb bedankt voor hun gluiperige diensten.
Heb gelijk mijn dierenarts gebeld om het uit te leggen en tot mijn stomme verbazing was ik vandaag de tweede die belde met precies het zelfde probleem bij Ohra ook maag/darm waar om niets ook een clausule was opgelegd.
Leuke reclame op tv Ohra maar zo diervriendelijk zijn jullie helemaal niet het is meer op een makkelijke manier de kas vullen de klant is verder maar bijzaak dus zal zeker niet nalaten dit aan anderen kenbaar te maken en desnoods elke dierenarts een berichtje te sturen zodat Ohra zeker niet meer aanbevolen zal worden.
Dit is de slechtste verzekering die ik ooit heb afgesloten. Werkelijk bijna niets wordt vergoed. Alle dierenartsbezoeken (preventief, maar ook als mijn kat ziek is) vul ik netjes in, waarna ik altijd te horen krijg dat of het medicijn niet in een of andere database geregistreerd was (en dus niet vergoed wordt), of dat het type behandeling (vaccinaties, ontworming etc.) niet vergoed wordt. Kortom, deze verzekering kost je vooral een duit met geld waar je niets van terugziet. Ik heb inmiddels bijna 600 euro premie betaald, en er is in totaal nog geen 50 euro vergoed van de 500 euro dierenartskosten die ik heb gemaakt. Echt een lachertje.
Ik heb voor mijn 2 katten een huisdieren verzekering afgesloten zeker 4 jaar geleden en heb ze nu eindelijk op kunnen zeggen! Totaal heeft het mij een zekere 1200 euro gekost aan premie en de totale vergoedingen zo'n kleine 200 euro. Zinloze verzekering dus. Beste advies als je een dier hebt. Stop die premie zelf in een potje en gebeurd er iets dan kun je het daar uit betalen. En je kan altijd een betalingsregeling treffen met je dierenarts. verzekering voor huisdieren is een geldklopperij van verzekeringen!
Ik heb zelf een verzekering bij OHRA. Ik ben zeer tevreden. Heb nu 1,5 jaar een boxer en al medere keren mee naar de dierenarts geweest. Declaratie gedaan en heel groot gedeelte van bedrag terug gekregen elke keer. Ook een prima service.
Hond gekocht verxekering online afgesloten. Na 2 mnd bleek hond ziekelijk. Wilde verzekering opzeggen omdat er geen dekking was. Bleek het plots een 4 jarige polis te zijn ipv 1 jr,. Daarna hond weggedaan naar mensen die voldoende middelen hadden om haar goed te verzorgen. Nu willen ze niet beeindigen omdat je moet aantonen dat je haar hebt verkocht. Alsof het een auto is waarvoor je een vrijwaring moet hebben. En in de polisvoorwaarden staat er niks over; is puur klantenpesterij om nog ff meer geld eruit te persen.
Op basis van oudere reviews ons voor onze hond verzekerd. Zijn meer dan 1 jaar verzekerd en hebben meer klachten dan goeds te melden.
Telefonisch contact verloopt moeizaam. Het declaratieformulier invullen online ervaar ik als een hel. Declaraties zijn onvolledig uitgekeerd. Wanneer je een klacht meldt, lacht een medewerkster mee met begeleidende tekst "we kennen deze klacht", om vervolgens door te praten alsof mijn klacht niet serieus afgedaan hoeft te worden.
Het incasseren doen ze wel heel trouw.
Op de balans: NEGATIEF
DECLAREER NOOIT IN DE 30 DAGEN LOOPTIJD VAN JE HUISDIER!DEZE GEGEVENS WORDEN TEGEN JE GEBRUIKT NA DE LOOPTIJD! 12 SEPTEMBER:Lange wachttijden bij klantenservice zowel telefonisch(minimaal 10 minuten wachttijd maakt niet uit op welk tijdstip) als via de whats app(na 3 uur pas antwoord en meestal is dit een vraag en als je deze beantwoord moet je weer 3 uur wachten). Ik heb de duurste hondenverzekering en heb een pup die aardig wat problemen had, dat je de eerst maand niets kan declareren begrijp ik alleen als ik buiten die maand zit en weer nieuwe kostten wil declareren krijg ik opeens het antwoord dit heeft te maken met de problemen die je 3weken geleden al met je hond had(wat niet waar is, want hij is 3 weken kerngezond geweest) ! JA 3 WEKEN GELEDEN! Eindstand krijg ik niks uitgekeerd ik betaal het hoogste bedrag kwa honden verzekering dan verwacht ik ook wat service. Ik heb nu al spijt dat ik bij jullie ben verzekerd. Beroerde service lange wachttijden met respons van declaratie. VERVOLG 26 SEPTEMBER: Nadat ik de patientenkaart van mijn hond heb doorgemaild en het telefoon nummer van mijn dierenarts om een verklaring af te geven over het NIET verband hebben met de vorige behandelingen. HEEFT OHRA DE CONCLUSIE GETROKKEN DAT HET WEL VERBAND HEEFT MET ELKAAR! dus als de dierenarts(iemand die er voor gestudeerd heeft en verstand van zaken) een verklaring aflegd dat deze zegt dat hij niet kan bevestigen dat de dierenarts bezoeken in de wachttijd verband met elkaar hebben trekt OHRA daar niets van aan en besluit om te zeggen dat het wel met elkaar te maken heeft gehad. Ik heb telefonisch contact gehad met OHRA en dit betekend dus dat als mijn hond door welke reden ook maag en darm klachten heeft(bijv. als hij iets geks van de straat heeft gegeten waardoor hij diarree heeft) het altijd in verband wordt gelegd met de parasiet "omdat dat de symptomen zijn" en ik dus NOOIT IETS MEER KAN DECLAREREN OF VERGOED KRIJG.
OHRA trekt zelf de conclusies die in hun geval in het voordeel zijn en neemt dieranarts verklaringen niet serieus!
Ik heb de duurste hondenverzekering, ik betaal het hoogste bedrag maar krijg het slechste service !
Onze hond is erg ziek deze maand, nog geen 4 jaar. Behoorlijk wat kosten gemaakt de eerste 3 jaar al. Dit omdat ze 3x gebeten is door loslopende honden en nu deze maand ziek is een ze weten niet hoe en wat. Veel onderzoeken gehad en grote kosten en elke keer wordt alles snel vergoed waar je voor verzekerd ben. Gisteren groot bedrag gedeclareerd en vandaag al bericht wat ik terug krijgen, nou meer dan de helft, ik was zo blij! Aan de telefoon helpen ze je ook erg netjes. Ben echt blij dat we een dierenverzekering van ohra hebben!
Ik heb nu een jaar de huisdieren verzekering. Maar ben tot nu toe tevreden over Ohra. Ondanks dat ik redelijk veel naar de da moet. Betalen ze snel uit. Keer op keer.
Niet doen! Declaratie afdeling krijgt hier flinke bonussen om te speuren naar redenen om niet uit te hoeven keren lijkt het zo. Zeer frustrerend!
Vorige week online een verzekering aangevraagd voor m'n pomeriaan die ik overgenomen heb toen ze 9 maanden was. Kreeg hierop de mededeling dat de verzekering werd geweigerd omdat ik ooit geweigerd zou zijn of dat er een opgezegd zou zijn door een maatschappij. Als reden gaf men op dat ik op de vraag of ik ooit een opzegging van een verzekeringsmaatschappij gehad had, niet naar waarheid had ingevuld.
Daar ik een zakelijk postadres heb, is men er vanuit gegaan dat derden die wel te maken hebben gehad met een opzegging en daar ook ingeschreven, ik er ook mee van doen had.
Ik heb diverse verzekeringen lopen, zowel zakelijk als prive en heb, naar mijn weten, nooit een opzegging gehad en/of weigering gehad.
Ik vind het dan ook getuigen van een zeer onprofessioneel beleidsvoering.
Na een telefonisch onderhoud tijdens welke ik om een toelichting gevraagd heb, bleek dat ze niet goed geinformeerd hadden en dat ze inderdaad geen juiste beoordeling hadden gedaan. Ze gaven aan mijn verzoek te willen herzien.
Ik heb aangegeven dat ze mijn verzoek in de prullenbak mogen gooien en dat ik zeker geen behoefte meer aan een verzekering.
Zeer slordig OHRA!
Ik heb een 4 jarige verzekering afgesloten bij OHRA. 9% korting boven een 1 jarige contract. Maar wat gebeurd er? Na een jaar gan ze de premie met zo'n 10% per jaar verhogen en het staat in de voorwaarden dus opzeggen mag niet. Als je dan een huisdierverzekering neemt (die overigens toch heel weinig dekt) doe het dan per jaar anders wordt je uitgekleed. Mijn advies: Stop de premie in een potje en dan heb je een grote kans dat als je uiteindelijk afscheid moet nemen van je huisdier je op een vakantie kunt om het te verwerken. Nu doen de medewerkers van OHRA dat op jouw kosten namelijk. Tip: lees goed de kleine lettertjes.
Al een aantal jaar zijn onze 3 bullen verzekerd bij Ohra.. Meerdere rekeningen gedeclareerd en altijd netjes vergoed zoals afgesproken in de polis.. Geld staat binnen een week op de rekening! Voorheen Petplan gehad en dat was voor ons een drama!