Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
KPN houdt zich niet aan eigen voorwaarden. Opgezegd 17 december, afgesloten 18 december! Het is toch 1 maand opzegtermijn? Gebeld, kan weer aangesloten worden met een contract voor 1 jaar. Nou mooi niet! Ik zit nu wel 1 maand zonder telefoon, omdat mijn nieuwe provider na 1 maand gaat werken. Dat heb ik geregeld omdat ik me aan hun voorwaarden wou houden. Belachelijk! Ongeïnteresseerdheid, onzorgvuldigheid en laksheid ten top. Totaal geen flexibiliteit, na hun eigen fout, naar klant toe. Ik wil ze niet eens een halve ster geven.
Nadat wij overgestapt zijn moet ook het mail adres overgezet worden. Na dat deze was ingesteld gaf deze een storing. Heb in eerste instantie de helpdesk gebeld. Deze helpdesk kon mij niet helpen en gaf mij een een ander nummer die ik maar moest bellen. Dit bedrijf bleek geen onderdeel van KPN te zijn en zou kosten in rekening brengen. Dit was mij door de KPN medewerker niet medegedeeld. Volgende dag via de KPN chat dienst contact opgenomen. ook hier werd geen oplossing van mijn probleem gevonden. Volgens deze medewerker was het een bekend probleem veroorzaakt door de KPN server. er werd beloofd dat er binnen 48 uur contact met met mij opgenomen zou worden. helaas tot op heden niets gehoord.Deze klacht ook via een enquête kenbaar gemaakt. de volgende dag werd ik gebeld na aanleiding van deze enquête. aangezien het telefoontje ongelegen kwam zou deze dame de volgende dag weer contact opnemen. en deze toezegging werd ook niet nagekomen.
Als het goed werkt is er niets mis met KPN.
Maar als dit niet het geval is, dan heb je echt een probleem bij KPN.
Al jaren klant bij hi. Nu kpn geworden. Abonnement verlegt met aanschaf Samsung s6 Edge en de cashback actie van 50 euro. Telefoon ontvangen. Formulier getracht in te vullen voor cashback. Na invullen van een vraag of 8 uploaden aanschafformulier, kopie abonnement enz. De vraag vul het EAN nummer in. En die stond op een dun papiertje volledig vastgeplakt aan de zijkant vd doos. Mijn keuze was of deze verwijderen of de telefoon voor altijd in de doos laten zitten. Dit uitgelegd aan de "klantenservice" .. Antwoord, wij doen niets voor u als u die code niet heeft. Kpn bedankt voor deze instelling en bedankt voor jullie hulp... Niet dus.
Gisteren, vrijdag 13 november 2015 in de avond de bestelling geplaatst voor het mobiele abonnement van KPN, waarbij er een iPhone 6s geleverd moet worden de volgende dag indien er voor 23:59u is besteld.
Om 23:43 dezelfde dag dus 13 november 2015 krijg ik een bevestiging per mail dat mijn bestelling is doorgevoerd.
Vervolgens krijg ik de optie een aflever afpsraak digitaal in te plannen. Hiervoor heb ik uiteraard gekozen voor zaterdag 14 november 2015 met het aangeboden tijdstip tussen 13:15u en 16:00u.
Inmiddels is het zaterdag 14 november 2015 en wacht ik klokslag 15:26u nog steeds op mijn producten. Na reeds 4 keer gebeld te hebben met KPN dan wel met OPD (Online Pakketten Dienst) krijg ik alleen maar te horen dat er niks voor me kan worden gedaan. Bij OPD is de order niet te zien in het systeem en bij KPN kunnen zij niks voor mij betekenen. Ik heb aangegeven dat dit niet in de haak is en dat dit een ernstig incident is, waarbij rechtstreeks klanten bij betrokken zijn. Nog kunnen zij niks voor mij betekenen.
KPN geeft aan te hopen voor mij dat de bestelde producten vandaag nog binnen komen bij mij.
KPN gaat een afspraak aan met de klant(en) op de website, waarbij er nadrukkelijk wordt aangegeven dat als er voor 23:59u wordt besteld, de producten de volgende dag aan huis worden geleverd.Ter verduidelijk géén werkdag.
Door dit soort praktijken van grote bedrijven als KPN ben ik zeer teleurgesteld in de beloften en afspraken die KPN maakt met hun klanten. Dit kan gewoon echt niet! Ik heb hier geen woorden voor. Dit moet op hoger niveau worden aangepakt. Dit zijn hoge prioriteit issues, die meteen geescaleerd moeten worden, want het heeft tenslotte een grote impact op de klanten dan wel aanstaande klanten van KPN.
Ik ben jarenlang klant geweest via Hi en sinds het officieel KPN is heb ik niets dan problemen met ze. Nu was er weer een probleem en er wordt totaal niet ingegaan op de vraag/klacht, je krijgt enkel een standaard antwoord zo uit het handboek gevist. Nadat ik een klacht indiende over de werkwijze en het omgaan met klanten van de medewerkers, word ik nu compleet arrogant te woord gestaan en wordt mijn probleem helemaal niet meer in behandeling genomen. Begrip vanuit KPN bestaat niet, klantenbinding interesseert ze niet. Mijn abonnement loopt in juni 2016 pas af, maar zo gauw het zo ver is ben ik direct vertrokken bij KPN!
Al eerder schreef ik hier over het ziektebeeld bij ons aller KPN. Gisteren mocht ik mijn diagnose vervolmaken bij de KPN-winkel in Roermond.
Een alleraardigste, allervriendelijkste en allerbehulpzaamste KPN-representant hielp me. Ik vertelde, dat ik het allerstupidste en allereenvoudigste prepaid GSM-telefoontje zocht, dat God onder de zon had. Ter vervanging van een identiek, ouderwets Nokia mini-apparaatje, dat verhuisd was naar de eeuwige jachtvelden.
Zonder, dat zelfs ík (HTS-er electro) het in de gaten had, kwam ik thuis met smartphone-achtig mini-apparaat. Goed voor enkele uren studie met een oneindig gedonder aan mogelijkheden Eigenlijk niet wat ik zocht; maar ja...
Nóg meer romantiek mocht ik, als particuliere koper, ervaren bij de prijsopgave. Déze zou "24 euro" zijn! Au moment supreme, als klap op de vuurpijl bij de afrekening, informeeerde de KPN-mewedewerker me vrolijk, dat de Belastingdienst óók zijn deel wilde hebben. Dús 4 eurootjes erbovenop. Samen 28 euro! Daar zakte me de van broek af. Totaal tegen de wet én vanzelfsprekend allercliëntonvriendelijkst.
Om ook als alleraardigste, allervriendelijkste en allerbehulpzaamste cliënt door het leven te gaan betaalde ik braaf die extra belastingfooi.
Maar uit beide aspecten werd me duidelijk. KPN heeft zijn medewerkers onvoldoende geïnstrueerd en lijdt aan de chronische ziekte van cliëntonvriendeijkheid.
Een bedrijf kan fouten maken. Uiten zich fouten in een breed spectrum van de bedrijfsvoering, dan is er waarschijnlijk over de volle breedte van het bedrijf en wellicht zelfs basaal iets mis bij zo'n organisatie. Ik heb de indruk, dat helaas bij KPN, zoiets het geval is in de vorm de cliëntvriendelijkheid.
Enkele voorbeelden, die toevallig ik mocht ervaren:
1. Bij het online opwaarderen van een gewone GSM telefoon bestaat er geen (vindbare) mogelijkheid om een factuur of bonnetje uit te printen. Iets wat je zelfs in de meest donkere horecagelegenheid in je vingers gedrukt krijgt. Bij KPN niets van dat alles. Arrogantie?
2. Wil je met KPN in contact gaan op hun site kpn.com, dan staat er een uitdagend, vriendelijk en aantrekkelijk afgebeelde dame voor je klaar om je zogenaamde email in ontvangst te nemen. Een totále afknapper! Want de mooie juffrouw is slechts voorzien van een beperkt aantal standaard antwoorden. Goed voor een blauwtje van de eerste graad.
3. Ga je met je KPN mobieltje de grens over, dan word je er bekogeld met GSM-metjes. Speciale reclame-aanbiedingen voor een special price! Ik moet regelmatig de grens over en krijg daar steeds een machinegeweer met GSM-salvo's over mijn lijf. Om me te wapenen tegen deze aggressiviteit zocht ik tenminste een half uur naar een emailadres om mijn ongenoegen te melden. Tevergeefs. Onverbeterlijk blijken ze. Al járen! Die KPN.
Mijn telefoon S4 heb ik nu een jaar en deze is al twee weg geweest voor reparatie. Nu is hij weer kapot. Zelfde defect. Aangegeven bij KPN. Reactie: Als hij 4 keer gerepareerd en gaat dan nog een keer stuk dan kunnen we eens kijken. Hij moet dus eerst 5 keer kapot zijn gegaan. Wat een service. Om te huilen. Ben al heel lang klant maar hierna niet meer.
Heb mijn ouders geholpen met het afsluiten van verschillende abonnementen bij KPN. Alles was mogelijk! Er waren geen limits! De problemen begonnen toen alles was geregeld. Dan blijken er beloftes gedaan waar ze niets meer vanaf weten. Hoe wilde ik gebruik maken van de overstap service? Waarom wilde mijn vader assistente bij het installeren van zijn nieuwe mobiel? Er was niets meer mogelijk, het kost nu allemaal meer moeite en het enige dat wij te horen krijgen is dat het hun spijt, maar dat ze helaas niets kunnen doen. Service is iets waar ze bij KPN NIET AAN DOEN!
Wij zijn inmiddels als een jaar bezig om een zakelijk abonnement om te zetten in een particulier abonnement. Een drama!
Verkeerde informatie over de te nemen stappen waardoor de hoge kosten onnodig door gingen. Een medewerker had ons een compensatie toegezegd, zodra de factuur voor het omzetten binnen zou komen moesten we deze aan hem toesturen. Inmiddels is het contract bij de zakelijke markt opgezegd per februari 2015. Toch blijven de facturen voor de abonnementskosten binnen komen. Ondanks vele afspraken dat deze terug gedraaid zullen worden lag er vandaag weer een nieuwe factuur in de brievenbus. De brieven die wij hierover ontvangen worden steeds dreigender. Nu is de factuur voor de omzetting binnen, de medewerker die de toezegging gedaan heeft is niet meer werkzaam bij KPN. Andere medewerkers kunnen niets doen met zijn toezegging. Wij zijn benieuwd hoe lang dit traject nog door gaat lopen.
Ik betaal me scheel aan de abonementen van kpn. Je zou dan verwachten dat als je een abonement hebt en die wil verhogen dat ze daar aan mee werken. Maar nee dit is niet mogelijk... Te duur en slechte service.
Eigenlijk 2 nare ervaringen:
- voor mijn mobiele abonnement werden véél te hoge bedragen afgeschreven, die totaal niet in
verhouding stonden met mijn belgedrag. Hierover (herhaaldelijk) bellen leverde als oplossing op
dat ik zelf maar moest gaan bijhouden hoeveel ik nou precies belde. Zie je het voor je ? Ik heb
dat wél gedaan, omdat het over veel geld ging en heb daarna een symbolisch bedrag terug-
betaald gekregen van KPN. Leuk hoor, maar de exorbitante incasseringen gingen daarna wel
door. Je bent als klant gewoon helemaal overgeleverd aan de hebzuchtige streken van KPN. Zo
snel als ik maar kon ben ik overgestapt naar een andere provider en heb nooit meer deze
problemen gehad.
- Mijn moeders vaste huisaansluiting heb ik i.v.m. overlijden telefonisch opgezegd. Een
bevestiging zou worden toegezonden. Die was na 10 dagen nog steeds niet gearriveerd, dus
maar weer gebeld met KPN. De betreffende meneer wist te vermelden dat het wel vaker fout
ging met de bevestigingen, maar dat niet duidelijk was waar de fout lag. Maar, hij was niet te
beroerd, op mijn verzoek wilde hij wel even checken of de aansluiting was opgezegd. Dat bleek
niet het geval; met mijn opzegging was helemaal niets gedaan en als ik niet wéér had gebeld
zou er tot in lengte van dagen geïncasseerd zijn. Nu, vandaag 5-2 maakt hij het écht in orde en
zal ik écht een bevestiging krijgen binnen 5 werkdagen. Wij zullen zien ! Ik vraag mij serieus af
hoe vaak ik moet opzeggen om van die aansluiting af te komen. En ook zal ik voorlopig mijn
moeders bankrekening moeten checken op onterechte incasseringen.
Dus, de boodschap is: bedenk u 2 keer alvorens met KPN in zee te gaan !
Omdat ik niet tevreden was over de dure lease constructie van mijn mobiele kpn abonnement heb ik via MIJN KPN het contract beeindigd met ingang van de eerst mogelijke datum na het verlopen van het tweejarige abonnement. Ik ontving een bevestiging van de contractbeeindiging per mail. Ook op MIJN KPN stond de contractbeeindiging vermeld, MAAR met de uitnodigende mededeling dat er daarna eventueel - met behulp van maandanonnementen - nog gebruik kon worden gemaakt van de services van het eerdere tweejarige abonnement. Hier is niet op ingegaan. Ruim voor de datum van contractbeeindiging heb ik het leasetoestel ingeleverd bij de KPN winkel. Na contract vervaldatum incasseerde KPN echter gewoon de vaste maandelijkse kosten van het oorspronkelijk abonnement. REDEN: ik had na einde contract datum expliciet moeten aangeven dat ik het maandabonnement niet wilde danwel nog een keer actief op moeten zeggen! Ik heb volgens KPN ook een brief ontvangen mbt de bevestiging einde contract waarin dit stond vermeld. Die brief heb ik nimmer ontvangen. Mijn verwondering wordt helemaal niet begrepen door de klantenservice. Men houdt zich dom. Escalatie naar een superieur is niet mogelijk. Ik wens KPN succes met de € 285,- die het mij heeft gekost. Mij zijn ze voor altijd kwijt.
1. Een aantal keren heb ik gebeld naar de klantenservice, omdat ik niet de mb per seconde kreeg die ik zou moeten krijgen ( bijvoorbeeld : 0,50 mb/s terwijl ik rond de 30mb/s moet krijgen). Deze mensen vertelden mij dat ik van kanaal moest wisselen. Ik heb dit vaak genoeg gedaan, en nog steeds slecht internet. Verder weten deze mensen niet wat ze moeten doen.
2. KPN FON. (KPN klanten delen een klein gedeelte van hun bandbreedte in ruil voor gratis WiFi via KPN Hotspots in Nederland en Fon Hotspots wereldwijd.) Dit is zonder dat ik het weet aangezet. Dit neemt 2MB weg van uw eigen internet. Dit is niet veel, maar als het aan is gezet tegen mijn wil en het internetsnelheid afneemt van mijn (al veel te trage) internet is dit niet acceptabel. Ook hierover heb ik voor gebeld en de hulpverleners wisten niet eens wat KPN FON inhield. Dus ik heb het zelf opgelost.
Mij zien jullie niet meer terug.
Ik was erg nieuwsgierig naar de 4G snelheid en heb een Iphone 5S uitgekozen met onbeperkt bellen/sms'en en 1GB data.
Geen moment spijt van mijn overstap van Vodafone naar KPN. Eindelijk landelijke 4G dekking en mensen wat gaat dat lekker snel zeg! (ik heb ook echt overal goed bereik). Ik had met Vodafone alleen goed internet in bepaalde gebieden maar het netwerk van KPN laat me nergens in de steek!
Mijn moeder (70 jaar) heeft sinds 4 weken een samsung trend lite telefoon. Ze werd gebeld door een medewerker van kpn en kon haar abonnement verlengen. Ze liet zich informeren over de div. toestellen en de medewerkster recommendeerde haar dit toestel aan. Vanaf het begin dat ze dit toestel heeft, is ze een keer of 7 naar de kpn winkel gegaan. Vanwege de dubbele vergrendeling van het scherm kan ze een oproep niet aannemen en is er geen numeriek gedeelte te zien op het scherm. 6x mijn verhaal gedaan bij de klantenservice, en zij beroepen zich op de 7 dagen waarop je een toestel kunt terugsturen. 6x hetzelfde verhaal vertellen en niemand die met een soort van oplossing komt. Je kunt niet doorverbonden worden met de een van de "hogere medewerkers/diensten".
De laatste medewerker gaf aan om contact op te nemen met de SDS dienst. Deze dienst kun je niet zelf bellen, nee de medewerkers moeten je doorverbinden. Wederom een dag later gebeld, de medewerker gaf na 2x proberen aan, dat hij me niet meer ging doorverbinden vanwege de wachttijd, de laatste medewerker verbond me niet door met de SDS omdat hij vond dat het geen probleem van de SDS dienst was. Dus wederom terug naar de KPN winkel met een telefoon die niet werkt. Tenslotte werd vermeld dat mevr,. na 1,5 jaar een ander toestel kan nemen. Waar is de service KPN? Schandalig voor woorden.
Gebeld met KPN omdat ik telkens over mijn bundel heen belde. Wat de beste optie zou zijn...?
En al het advies is echt enkel en alleen gericht op meer geld voor KPN binnen harken.
Pro actief/Tools bieden om je kosten in de hand te houden geven ze niet
'Afkopen' van het abonnement kan ook niet.
Nummer meenemen kan ook niet zolang je in een abo zit.
Nee; ze hebben de gevangenis goed geconstrueerd.
KPN zit een paar jaar op de strafbank.
Ik heb de 3 grote providers gehad dus spreek uit ervaring. Ik ben woonachtig in Zaandam. Met KPN heb ik tot nu toe de beste ervaringen. Nog geen enkel storing of geen verbroken telefoon gesprekken of internet sessies. Enigste nadeel van KPN zijn de bundels. De internet bundels zijn zo mager als ik weet niet wat. Als je 1GB internet wilt dan zit je gelijk vast aan onbeperkt bel SMS bundel! Ik denk dat de meerderheid van de mensen tegenwoordig toch meer naar de internet bundel kijkt. KPN gaat niet met de tijd mee dan kan hun nog wat klanten kosten!
Ik gebruik nu 4G met een KPN standaardabonnement. sinds 1 mei 2013. Ik ben meer dan 100% tevreden over de ondersteuning en werking van het product. Op een Galaxy S$4 heb ik zojuist een SKYPE-verbinding met mijn broer in Recife PE , Brazilië gemaakt. Video was nagenoeg realtime (ongeveer 0,2 sec vertraging) Audio had geen merkbare vertraging. Mijn broer meldde mij terug, dat de videoresolutie héél hoog was (ca. 2 megapixel ) Audio was ononderbroken en onvervormd. Het is voor mij nog steeds een raadsel, hoe dit allemaal lukt. Voor dit videogesprek, dat ongeveer 10 minuten duurde heb ik ca. 300 MB gedownload.KPN kost wat méér maar daar krijg je wel heel goede kwaliteit voor. Bravo!!
Ik heb al een maand of acht grote problemen met de KPN klantenservice. Helaas is het niet mogelijk iemand te spreken die enige bevoegdheid heeft om zaken te regelen en op te lossen. Word constant van het kastje naar de muur gestuurd. De klantenservice weet het zelf ook niet meer en blijft alle verantwoordelijkheid afschuiven op mij of andere KPN-afdelingen. Zelfs een klacht indienen is niet echt mogelijk omdat degene waarmee ik problemen heb, aangeeft deze zelf te gaan behandelen. Op mijn brieven (aangetekend) krijg ik absoluut geen enkele reactie.
Het is beangstigend te zien hoe de, ooit toch goede, klantenservice van de KPN is verworden tot een arrogant, machtswellustig en bureaucratisch clubje dat eigenlijk geen enkele behoefte heeft om iets voor haar klanten te betekenen.
Het te woord staan van een klant is eigenlijk al een zware opgave voor menig medewerker. (Een enkele uitzondering daargelaten.)