Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Vooraf......ik heb met de HEMA-verzekering helemaal niets, maar lees hier nogal wat negatieve HEMA-berichten. Nu is de HEMA zélf weer ondergebracht bij Achmea........op wie wordt hier dan uiteindelijk gescholden? Neemt de HEMA de telefoon niet op? Wikkelt InShared/Achmea de correspondentie slecht af? Krijgen hier soms goede en welwillende medewerkers een "fout'-imago toegewezen?
Een hema (auto) verzekering is het slechtste wat we ooit hebben meegemaakt! We hadden onze auto verkocht en telefonisch contact opgenomen met hema om onze verzekering stop te zetten. Na 15 min wachten werd er eindelijk opgenomen en werden we van het kastje naar de muur gestuurd. Ook hebben we tig keer een kopie van het vrijwaringsbewijs opgestuurd incl brief met de mededeling dat per verkoopdatum van onze auto de verzekering moet worden stopgezet. Echter werd er nog 5 mnd na verkoop van onze auto het verzekeringsbedrag van onze rekening afgeschreven! Ook kunnen we nu naar ons 5 mnd teveel verzekeringgeld fluiten want hema doet niet aan restitutie! Beste mensen, denk goed na voordat u dezelfde fout maakt als ons !Je kan net zo goed je geld door het toilet spoelen als je een vezekering bij hema afsluit! Doe het niet! Zeer slechte ervaring!
Ik wou ff iedereen laten weten wat een oplichter HEMA is
Ik mei 2011 me auto verkocht netjes me vrijwaardings bewijs opgestuurd
Krijg ik net een incasso binnen van HEMA dat ik ff 589 wil betalen
voor me verzekering van 8 maanden
Geen bericht daarvoor gehad dat me verzekering nog loopt
Of dat ik rekening open heb staan
Nee maar gewoon meteen incasso sturen
Nou HEMA echt belachelijk ik zou nooit meer bij HEMA verzekeren
En ik zou het niet aanraden
Geen eens een telefoon nummer waar je heen kunt bellen
En als je een e- mail stuurt ben je alweer 3 dagen verder voor dat je wat terug krijgt
Dus mensen neem geen HEMA verzekering
Echt waardeloos
Heb ze 1 gegeven maar ze verdienen 0 -10 verdienen ze
Heb al een jaar of drie een autoverz. bij de Hema. Problemen met schadevrije jaren; iedere maand wordt een ander bedrag afgeschreven van je rekening; mijn polismap wordt steeds leeggehaald, wat ik niet begrijp, want als ik mijn map wil kijken heb ik een wachtwoord nodig!!! communicatie is zeer slecht. Ik stap nu over naar een andere verzekeraar i.v.m. een andere auto. Hema krijgt van mij een vette 0.
Mijn ervaring is ook slecht met de Hema. Het is wel altijg goed geweest,maar sinds ze een paar jaar geleden zijn overgestapt naar een andere verzekeraar is het niet beter geworden. Ze zijn telefonisch niet bereikbaar, alles moet via mail, wat weer langer duurt .Ook het opnieuw invoeren van inlogcodes voor de polismap was geen succes. Vanaf dat moment kon ik niet meer inloggen. Inmiddels heb ik ook een nieuw emailadres gekregen, wat dus niet geregistreerd is bij de Hema. Affijn, ik heb 2 maanden geledeen de verzekering op laten zeggen door de assurantieadviseur van de nieuwe verzekeraar, per mail met alle gegevens en het bericht, dat er niet meer ingelogd kon worden. De assurantieadviseur heeft bericht terug gekregen dat mij een mail gestuurd zou worden. Ik heb die mail uiteraard niet ontvangen.(oude emailadres)Ondertussen werd er wel telkens geld van mijn rekening afgeboekt. Ik heb contact met ze opgenomen om dit te vermelden en dat de nieuwe verzekering ook nog geen bericht had gehad over de schadevrije jaren. Wat blijkt de verzekering loopt nog, want ik heb niet opgezegd via mijn polismap! Ik heb het gevoel alsof ik in een sketch van "little Britain" zit. Computer says no. Ik vind dit zo'n onzin. Ik ben nu nog in afwachting van mijn laatste mail naar de Hema....
Groot vraagteken.. ik heb al een paar jaar mijn auto verzekerd bij de Hema, heb tot vorig jaar (40 jaar schadevrij) nog nooit een schade geval.
gehad. Ik stond op de maximale trede 20 met 80% no-claim, nu wordt dit in één keer teruggezet naar trede 15 met een korting van 75%.
Ik dacht altijd dat als je terug viel vanuit trede 20 je niet terug ging in korting. Dan ook maar eens via de mail gevraagd op hoeveel schadevrije jaren ik nu dan sta. Word er gewoon gemaild dat ik nu nog maar 8 schadevrije jaren heb.. ik heb 40 jaar schadevrij gereden hoe kan dit nu.
Het antwoord via de mail is dat dit nu eenmaal zo werkt..ik begrijp er helemaal niets van. Dit klopt toch niet?
Ik voel mij aardig belazerd en de Hema doet er helemaal niets meer aan.
Volgend jaar ga ik naar een andere verzekeringsmaatschappij uitkijken, mag zelfs duurder zijn de Hema.
Nooit meer een verzekering bij de Hema,
Als je een geschil heb over betalen van de premie sturen ze rustig een mail dat er niet meer op gereageerd gaat worden.
Als je een bedrag voor een relatie nummer overmaakt boeken ze het gewoon op een andere polis weg.
Afwijkende bedragen worden terug geboekt, kortom wat ben ik blij dat ik klaar met ze, ben helaas nog 1 polis bij ze omdat je een caravan nooit voor nieuw waarde ergens anders kan afsluiten.
Alles per mail, walgelijk.
Telefonisch niet bereikbaar. Afspraken worden niet nagekomen. Schadevrije jaren worden niet tijdig / correct vermeld in Roy data. Dit geeft problemen bij het afsluiten van een nieuwe verzekering! Ondanks eerder toezegging dat het inmiddels is aangepast..na 4 weken..niks veranderd. Slechte zaak. Ze zijn ook niet meer de goedkoopste!
Hoezo goedkope verzekering? Jaarlijkse verdubbeling van de premie ook na een schade vrij jaar.
Slecht bereikbaar, alleen per mail en hebben 2 dagen nodig om te antwoorden.
Wanneer je verzoekt om telefonisch contact op te nemen krijg je een mail terug dat Hema een 100% internetverzekeringsmaatschappij is en dus geen callcenter heeft.
Hema zegt mij meerdere malen verzocht te hebben om mij premie (maandelijks) te voldoen ondanks dat ik dit (altijd) jaarlijks heb voldaan. Nooit heb ik hier een bericht van ontvangen. Daarna ontvang ik wél een brief met de mededeling dat ik een betalingsachterstand heb op gebouwd en of ik per direct de achterstand + EUR 30,00 administratiekosten wil voldoen anders word mijn premie geroyeerd.
Gewoon oplichters.
ik heb een auto verzekering en ook pech hulp bij hema.Laatst heb ik autopech gekregen en de pechhulp ingeschakeld.nu krijg ik een email van hema dat mijn verzekering omhoog gaat omdat ik schade gemeld heb.autoverzekering en pechhulp zijn twee totaal verschillende dingen ,maar dat begrijpen ze niet,heb al 3 emails gestuurd en ben nog bezig om dit recht te trekken.ik ga z.s.m een andere verzekerings maatschappij zoeken.Hema NOOIT meer......
Een zeer slechte verzekering. Ik heb op 25 april 2012 een auto ongeluk gehad en ik had een all risk verzekering afgesloten. Maar nog steeds heeft hema na 1,5 maand niet uitgekeerd. Hema is zeer slecht te bereiken en ze beloven je dingen die ze niet nakomen. Ze beloven om terug te bellen doen ze niet , bel je zelf naar ze dan is het schade behandelaar bijna altijd vrij.
Lieve mensen ik zou u geen hema verzekering aanraden
Naar aanleiding van de aanbieding van Hema met 10% korting op een autoverzekering, wilde ik een w.a.verzekering afsluiten.
Via internet het aanvraag-formulier ingevuld. Kreeg als antwoord dat ik gezien mijn leeftijd nie
t verzekerd kon worden (80+)
Dus de hema doet aan leeftijd-dicriminatie. Slechte zaak Hema!!!!!
Drama! goedkope premie maar meer ook niet! Als je een vraag over je verzekering hebt kan dat alleen middels email en de antwoorden die je krijgt zijn rechtstreeks van google geplakt otfewel heb je helemaal niets aan! gelijk al mijn verzekeringen(2 auto's + woonpakket) opgezegd.
ik lees hier allemaal negatieve berichten. heb sinds 2,5 jaar ook bij de hema mijn autoverzekering en helemaal geen problemen! heb ook de no-claimbeschermer, dus mag 1 schade p/jr claimen heb ik gedaan ook geen probleem. Schadeformulier ingevuld binnen een week afspraak bij een door hun aangesteld schadebedrijf en schade werd netjes afgehandeld!
Per 1 juli 2011 is HEMA Verzekeringen overgestapt van risicodrager AON Verzekeringen naar Achmea Schadeverzekeringen N.V. M.a.g. dat ze de schadevrije periode ook maar even opschuiven!
Ik heb bij Roydata geïnformeerd, daar stond gewoon de oude, correcte datum geregistreerd.
Idioot dat dit zomaar kan.
Nooit meer Hema dus, dit is overigens niet het enige incorrecte. Fatsoenlijk antwoord geven zit er niet bij. En ze nemen er rustig 4 weken de tijd voor.
Zijn erg goedkoop maar zodra er wat is begrijp je waarom. Antwoorden pas na 40 uur op e-mails en dan ook nog maar op 1 e-mail tegelijk. Het antwoord slaat bovendien de eerste drie keer nooit op de vragen die je hebt gesteld, is gewoon plak en knip werk uit allerlei standaard teksten, dus je bent zo een paar weken verder voordat de boodschap uberhaupt is overgekomen. Als je er dan wat van zegt krijg je te horen 'wij zijn een internetverzekeraar' nouja ik denk toch dat ze niet helemaal hebben begrepen wat dat inhoudt. Fijne van de meeste internetbedrijven is juist dat je ze een mail of support request stuurt zonder te hoeven bellen en dat je binnen een tot enkele uren een fatsoenlijk antwoord danwel oplossing hebt. Niet dat je na elke vraag 40 uur kunt gaan wachten op een nietszeggende reactie. Mijn welgemeend advies: alleen met Hema Verzkeringen in zee gaan als u nooit schade hebt.
Ik heb zeer slechte ervaringen met HEMA verzekeringen. Ik heb 20 jaar schadevrij gereden en nu buiten mijn schuld in een half jaar twee schades geclaimd. De communicatie is 0. ze reageren echt helemaal nergens op. Bij de eerste claim werd deze meteen afgewezen. Toen ik ze erop wees dat in de polisvoorwaarden stond dat het gedekt was, kwamen ze pas na maanden over de brug. Nu met inbraak al 4 weken geleden gemeld en politierapport gemaild. Nooit meer iets van gehoord. Nog geen ontvangstbevestiging kan eraf.
Dus HEMA verzekeringen NIET DOEN.
Wat een puinhoop daar!!! Ik ga mn verzekering opzeggen. Schadevrije jaren worden niet meegenomen...je blijft op hetzelfde staan. Fatsoenlijk antwoord krijg je niet als je per mail een vraag stelt. Tenminste, geen reactie op je vraag. Groene kaart is niet uit te printen!!! Nadat ik een klacht heb ingeschoten kreeg ik een reactie...maaaarrrr hahahaha...raad es...lukte het nog niet.
Ben weer een ervaring rijker...nooooiiit voor een mini-eurootje op de 1e rang willen zitten...
Dussss Hema verzekering...Daaag WEG KLANT!!!!!
dit is werkelijk de grootste ........ firma waar je mee in zee kan gaan
laatst een minischade gehad oorzaak een ander heeft zeker 30 mailtjes gekost en zeeën van tijd en ergenis comunicatie krijgt van mij het cijfer -0
nu ook verplichten ze je automatiche incasso waar ze vrolijk mee beginnen anders word je eruit gepleurd
ik betaal gewoon dubbel nu aangezien ik net voor een jaar betaald heb het is er zo'n chaos niet normaal wat een ondermaatse toko
moet alles via de mail oplossen waar ze naa een week of 2 op reageren met een nutteloos antwoord
ga hier nooit mee in zee
Ik las ergens op internet dat die autoverzekering van de Hema goedkoop was. Dus ik wou mijn auto daar gaan verzekeren. Ik had namelijk na 6 jaar een auto gekocht, daarvoor heb ik altijd in een leaseauto gereden. Afijn, toen ik mijn verzekering wou afluiten kreeg ik te horen dat mijn 6 jaar schade vrije jaren niet meegenomen konden worden en ik dus op 0 jaar moest beginnen. Dat kost flink meer premie per maand!
Inmiddels heb ik mijn autoverzekering afgesloten bij AllSecur en tot nu toe geen problemen mee gehad. De premie was zelfs een euro goedkoper dan bij de Hema en het belangrijkste mijn schade vrije jaren zijn gewoon meegenomen. En dat scheelt veel, heel veel.
Nadelen van hema: Belachelijk dat schade vrije jaren die ik in mijn leaseauto heb gereden niet mee kan nemen. Dacht dat Hema een goed bedrijf was!!1