Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
AEGON heeft mijn spaarrekeningen opgeheven. Ik had een maandelijkse automatische overschrijving die ik niet zelf kan opzeggen, daarvoor moet ik een verzoek indienen bij AEGON. Dat heb ik gedaan. Na een half jaar en herhaaldelijke verzoeken, in alle toonaarden, is er nog niets gebeurd. Dit is de manier waarop AEGON met klanten omgaat. NEGEREN!
Aegon heeft geen respect voor zijn klanten. Aegon vraagt heel veel identificatie-gegevens van klanten, dikwijls meerdere malen hetzelfde. Ik heb zelfs een storting vanaf een andere bank, naar mijn eigen Aegon rekening moeten doen, om me te identificeren. En dan uiteindelijk zijn mijn gegevens nog niet ge-accepteerd en heeft Aegon doodleuk mijn levensloop tegoed naar de rekening van mijn werkgever overgemaakt. 2 maand geleden, en men heeft mij daarover nog steeds niet ingelicht. Totaal respectloos naar klanten toe!
Alles loopt goed zolang je geen vraag hebt of opzegging wilt doorvoeren. Maar als je de klantenservice nodig hebt is het hopeloos. De 'chat met een medewerker' is een chatbot die totaal niet functioneert, chatten met een medewerker is onmogelijk of, indien toch mogelijk, onvindbaar. Telefonische wachtrijen van uren. En het bij het willen opzeggen van een product krijg je consequent een foutmelding.
Ik schrijf nooit reviews, maar ik ben zo gefrustreerd dat ik dit met potentieel nieuwe klanten van Aegon wil delen. Word geen klant!
Als autobedrijf willen wij een klant ontzorgen t.b.v. een alarmsysteem voor het voertuig dat de klant bij ons heeft gekocht. Wij willen weten wat de verzekeraar eist en in hoeverre het voertuig al voldoet. Het antwoord dat ik krijg is dat ze dit niet aan ons willen vertellen, dat ze de info die ik van de klant heb ontvangen niet kunnen ontvangen omdat ze niet werken met mail en daarop volgde de men mij een fijne dag wenste en de telefoon werd opgelegd.
Buitengewoon onprofessioneel van deze organisatie.
Aegon blijkt een zeer slecht bereikbaar en zeer klant-onvriendelijk bedrijf te zijn; de klanten service heeft schandalig lange wachttijden en soms verbreken ze zelfs de verbinding na ellenlang wachten. Via de site documenten opsturen werkt nauwelijks, en er is geen sprake van klanten "service", maar van klanten afhandeling, via de site, dus zo min mogelijk direct contact.
Ik ben nu al zo'n drie maanden bezig een product bij hen te beëindigen maar steeds opnieuw komen ze met een smoes dat ze een bepaald document niet zouden hebben ontvangen, enz enz
Wat een drama bedrijf, zeg, een absolute afrader voor iedereen!
Vrijkomende beleggingsverzekering bij Centraal Beheer over laten boeken naar rekeningnummer Aegon Beheerd Beleggen. Ruim anderhalve maand later reageert Aegon Beheerd Beleggen dat de vrijgekomen polis niet naar de ABB-rekening mag worden gestort, omdat het een vrijkomende lijfrenterekening was en deze via een adviseur moet worden herbelegd. Ik bel ABB om overleg, medewerker Aegon stelt dat ik geen recht heb op volledige terugbetaling en dat e.e.a. moet worden uitgezocht. Centraal Beheer zegt dat het bedrag terug moet naar de CB-rekening. Ik mail ABB dat het onrechtmatig geld van mij onder zich houdt. ABB mailt terug dat het binnen twee weken reageert. Inmiddels zijn die twee weken ruimschoots verstreken. Onrechtmatige daad no. 2. Het is mij bovendien gebleken dat ABB met het geld heeft gehandeld. Onrechtmatige daad no. 3. Aegon belazert je.
Ik zit nu een jaar met mijn pensioen bij Aegon Cappital en de ervaring is erg negatief.
1. De website
De gegevens op de website kloppen vaak niet, bij mij het bedrag voor de nabestaandenpensioen dat wordt weergegeven is anders dan wat in de boeken staat.
De bij- en afschrijvingen en voornamelijk de correcties worden niet toegelicht, ook niet per mail/brief.
2. De communicatie is erg slecht zelfs wanneer een contactpersoon aan je is gekoppeld. De mensen aan de chat/telefoon, eerstelijns geven vaak onjuiste informatie door en kunnen zelf bijna niks.
3. De (schriftelijke) afspraken worden niet nagekomen. Men komt erg makkelijk met een uitstel van een aantal weken en anders reageert helemaal niet.
Ik vind het heel erg onfatsoenlijk hoe Aegon met de klanten omgaat terwijl ze met mijn/ons geld aan het handelen zijn en worden in feite door ons betaald.
Ik ben nu alweer een maand bezig om een antwoord bij aegon los te weken, via chat, telefoon en e-mail. Op de e-mail krijg je zelfs geen ontvangstbevestiging.
Een verschrikkelijk slecht georganiseerd bedrijf. Nooit zaken meedoen!
Aegon is nooit bereikbaar. Heel slecht bedrijf. Geen service. jij wordt niet geholpen, kan nergens antwoord op te vraag krijgen. Hopeloos. Is gewoon oplichterij.
Een super bank die echt meedenkt in oplossingen. Wij raden iedereen dan ook naar aegon te gaan. Menselijk, klantvriendelijk, meedenkend, ruimdenkend, kortom zeer tevreden
Helaas zit ik ook voor mijn pensioen vast aan Aegon. Ze kunnen geen enkele inhoudelijke vraag beantwoorden, voor een adreswijziging waar één cijfertje verkeerd staat sturen ze 12 brieven naar Spanje, ze bevestigen de ontvangst van levensbewijs en sturen dan nog 2x een formulier levenswijs. Wel snel insturen anders stoppen ze je pensioen! Wel per post natuurlijk. Houden loonheffingen in en kunnen niet uitleggen waarom. Houden in een maand opeens € 120 meer in. Whatsappen: duurt eeuwen. Na 2 weken nog geen duidelijk antwoord. Kortom: een zeer slecht georganiseerd bedrijf, dat is duidelijk.
Update van 30/07/2021:Klantnummer doorgegeven. Niets.
Helaas hebben ook wij een slechte ervaring met Aegon.
Wegens een fout van de notaris staat ons bouwdepot niet correct enkel doet Aegon er al 2,5 maand over om deze fout recht te zetten in hun gegevens, enkel wil dit telkens maar niet lukken.
Ondertussen betalen we nota's die niet juist zijn en Aegon stuurt ons van het kastje naar de muur, je wordt weg gedrukt bij de chat omdat je niet snel genoeg antwoorde, wanneer je dan weer terug komt drukken ze je direct weer weg. Telefonisch ook al zeer vaak contact gehad, telkens het bericht dat we gelijk hebben en dat ze het op gaan lossen.
Het is een 1 woord verschrikkelijk.
Kan alleen maar beamen dat je met geen mogelijkheid duidelijkheid van het bedrijf krijgt.
Misschien komt hun chat nog het dichtste in de buurt van een mens die je informatie verstrekt.
Hun telefonische lijn probeert je al af te danken door allereerst te verwijzen naar hun chat en dan een stilte te laten vallen, waardoor je denkt dat het bericht is afgelopen en je niemand te woord zult krijgen.
Krijg je dan uiteindelijk iemand aan de lijn in een blikkerige verbinding, dan verkopen ze je alleen maar nee.
Ik zal nooit een product van Aegon kopen, en alle generaties na mij ook niet.
Onder onze inboedelverzekering is het scherm van mijn Iphone Xs "gerepareerd". Volgens de voorwaarden ben je verplicht om dit via het bedrijf Dynafix te doen, anders betaal je een groot deel van de kosten zelf. Dynafix schrijft op haar website dat ze bij de reparatie gebruik maakt van officiële fabrieksonderdelen. Ik was dus akkoord om de reparatie via Dynafix te regelen. Na "reparatie" bleek het aanraakscherm echter niet te werken. Het scherm is vervolgens weer door Dynafix opgehaald en nagekeken. Het scherm is daarbij niet eens gecontroleerd en er is alleen een update van iOS uitgevoerd (had ik zelf ook al geprobeerd zonder resultaat). Ik het toestel vervolgens naar Apple gestuurd. Daar werd geconstateerd dat de reparatie met een imitatiescherm is uitgevoerd. Daardoor maak ik geen aanspraak meer op de garantie vanuit Apple. Vanwege de hoge kosten heb ik het scherm maar niet door Apple laten repareren en heb Aegon gemaild en verzocht om een oplossing waarbij er een officieel scherm wordt gebruikt. Na een maand eindelijk een reactie op mijn verzoek; zoek het maar uit met Dynafix. Inmiddels kan ik mijn toestel al 2 maanden niet gebruiken terwijl ik dit hard nodig heb. Ik ben nu aan het onderzoeken wat de juridische mogelijkheden zijn.
Mijn advies is om geen verzekering bij Aegon af te sluiten. Ik ga ook zeker overstappen naar een andere inboedelverzekering.
Voor de tweede keer binnen een maand zonder enige aankondiging mijn AEGON rekening geblokkeerd om identificatie. Maar ik heb al 7 keer het Identificatie formulier ingevuld met de eerste bevestiging van ontvangst op 7 mei 2021. Echter de AMP-groep laat niets van zich horen. Maar wel weer mijn rekening blokkeren. Wat zijn dit voor praktijken!? Dat doe je toch niet als je een gerenommeerde bank bent? Slecht, nee, zeer slecht.
Zit met een pensioenvoorziening aan Aegon vast (helaas). De juiste informatie (zorgplicht) doen ze niet aan, wat bijna naar misleiding, het verkeerd voorstellen van zaken geeft. Telefonisch onbereikbaar. Vertagingstechnieken, niet reageren. Kennelijk heeft Aegon weinig geleerd van haar misleidende woekerpolis-verkopen. Advies: Aegon= No Go.
AEGON heeft zo maar mijn rekening geblokkeerd, omdat ik me opnieuw moest Identificeren. Dat heb ik toen direct gedaan, maar de rekening bleef geblokkeerd. Ik heb gebeld met de klantenservice (wachttijd 55 minuten, SCHANDALIG!) die konden niets doen.!0 keer een klachtenformulier ingevuld, het enigste wat je krijgt is een (automatische) ontvangst bevestiging. Maar vandaag kreeg ik per e-mail een reactie: U moet zich opnieuw Identificeren, daarom is uw rekening geblokkeerd (no reply mail). Maar dat had ik nu al juist een week geleden 4 keer gedaan! Ik vraag u, wat moet je hier nu mee?
Ben al maanden bezig om iemand te machtigen. Telefonisch is AEGON NOOIT bereikbaar, met chatten kom je ook niet verder. Via het indienen van een klacht heb ik telefonisch een dame gesproken. Bleek dat nog 1 document ontbrak aan mijn verzoek, deze rechtstreeks aan haar gemaild en ze zou mijn verzoek verder afhandelen. Vervolgens niets meer gehoord, 4 mails verzonden met de de vraag wat de status van mijn verzoek is. Geen enkele reactie. Weer een klacht ingediend en weer wordt mij gevraagd het ontbrekende ontbrekende document te mailen (welke ik inmiddels al 3 x heb verzonden) weer rechtstreeks aan dezelfde dame.
Ben al ruim 30 jaar klant, ben heel boos en teleurgesteld, je staat met je rug tegen de muur. Zij zijn GROOT en ik ben klein!
Inmiddels heb ik mijn rekening opgeheven en overgestapt naar een bank die er WEL is voor haar klanten.
Niet te bereiken! Telefonisch niet! Via whatsapp en chat wordt je afgescheept!
Bijzondere financierder, ruim helft van aankoop woning uit eigen zak betaald, andere helft aangevraagd bij Aegon. Mega jaarcijfers prima inkomen geen vuiltje aan de lucht, bij Aegon wel. Ga als ondernemer iig hier nooit proberen een hypotheek af te sluiten want dat komt je bloeddruk niet ten goede