Aegon reviews

2.5
Positief15%
Neutraal0%
Negatief85%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Louis
02-06-2017

Verdubbeling premie Aegon opstalverzekering

Aegon vond dat mijn opstalverzekering niet meer up to date was en meldde mij dat deze per 1-7-2017 omgezet zal worden naar haar meest recente product, het woon en vrije tijd pakket. Zonder enige verdere mededeling blijkt de prijs van de nieuwe verzekering met bijna 100% te worden verhoogd. 10,46 naar 20,75 pmnd. Na vergelijkingen bij Independer en consumentenbond blijkt precies dezelfde Aegon verzekering daar te worden aangeboden voor 11,46! De bijzonder aardige dame van het Aegon callcenter zei dat zij dit wist en het al een paar maal aan de directie had doorgegeven. Zij was het volkomen met mij eens dat dit een stijlloze aktie is van Aegon en begreep heel goed dat ik de verzekering ga opzeggen.

Gerwin
23-05-2017

AEGON gegijzeld door eigen IT! - Toegang geblokkeerd.

Aegon raakt gegijzeld door de eigen IT systemen. Chatbots, geautomatiseerde telefoonmenu's met stemherkenning die niet werkt ten spijt lukte het activeren van mijnAEGON niet.

Reactie van de vriendelijke dame bij het call-center: "Ik kan u helaas niet helpen, morgen kunt u het opnieuw proberen", kundig ingestudeerde tekst - zonder oplossing, zonder mogelijkheden om mij als klant verder te helpen.

Geen escalatie mogelijkheden, geen oplossing - sorry klant: zoek het verder zelf maar uit!

Als er iemand binnen AEGON is die mij verder wil helpen: GRAAG!

Zo niet: dan lijkt het mij in ieder geval verstandig de relatie maar te beëindigen.

Juul
12-05-2017

Vergoeding schade

Wij gaan weg bij Aegon.

Telefonische belofte gedaan en daarna alles ontkennen. Gesprek opgenomen en teruggeluisterd maar blijven onrkennen. Wat een slecht bedrijf. Graaien maar niets terug doen. Beloven terug te bellen maar niet doen. Leidinggevende erbij maar helaas net zo onbetrouwbaar en gemeen. Bah. Wel elke maand geld afschrijven maar zelf beloftes niet makomen. Lekker naar een eerlijk en betrouwbaar bedrijf gegaan.

Aad
01-05-2017

Slechte service

De reparatie van mij iPhone 7 scherm, is gedekt via de verzekering bij aegon. Nu kan ik mijn scherm niet meer door mijn eigen reparateur laten maken, maar moet ik naar een reparateur van aegon. Er zitten 2 zaken redelijk bij mij in de buurt, maar die kunnen deze reparatie niet uit voeren. Nu moet ik hiervoor naar Amsterdam, zo'n 90 km hier vandaan en kan hem dan 5 dagen later weer ophalen. Dat betekend 360 km rijden en 5 dagen zonder telefoon en je krijgt geen leentoestel. Dit terwijl hij hier in het dorp direct gemaakt kan worden! AEGON.TOP SERVICE, ZO HOU JE JE KLANTEN BINNEN!

D.
17-03-2017

Oplichters!

Slechte service, expres fouten maken zodat je nog meer kan gaan betalen. Asociale telefoniste. Nooit meer bij Aegon.

Suzan
24-02-2017

Snelle en super nette service

Onder het mom van: Complimenten mogen ook wel eens gedeeld worden.

Ik heb het gepresteerd om in een half jaar tijd, 2 keer schade op te lopen met mijn mobiele telefoon. Eerste keer is mijn telefoon gevallen, scherm compleet kapot. Gebeld en er werd direct een afspraak ingepland bij een reparateur. Binnen 2 uur had ik een nieuw telefoonscherm en ik heb niets hoeven betalen.

Nu waterschade opgelopen aan mijn telefoon, ook deze keer wordt alles vergoed en wordt het allemaal snel geregeld. Telefoon is helaas niet meer te repareren maar dagwaarde krijg ik terug! Hele nette service!

Robert
12-01-2017

BANKSTERS, enorm slechte behandling 20 jaar

Kort vertelt

Ik woon in Denemarken al 20 jaar. Ik heb een klein pensioen bij Aegon. In 20 jaar heeft Aegon daar niets bij laten komen, 0 Euro in 20 jaar. Met inflatie is heeft meer dan gehalveerd in waarde. Men kan niet bellen, geen antwoord op mails Men kan niet geld niet opnemen Als jeg eindelijk met iemand kan praten, wilt Aegon 100-150 Euro hebben om een vraag te beantwoorden

Als je Aegon van mijn perspectief ziet, weet wat Aegon is, en hoe ze mij behandelen. Sorry, maar daar is niets goed te zeggen over mijn ervaring met Aegon

Ma
07-01-2017

Random prijsverhoging en niet te bereiken

Na een tijdje te zijn verzekerd bij Aegon vonden ze het nodig om hun bestuurders een bonus te geven. Dus mijn autoverzekering werd ineens 50% duurder. Het ging van een leuke €40 naar €60 zonder opgave van reden.

Allemaal heel leuk en zo maar daar ben ik het natuurlijk niet mee eens. Vervolgens wil ik de verzekering beëindigen en word ik letterlijk verplicht om nog 2 maanden door te betalen.

Dat gaan we dus mooi niet doen. Alle incasso's worden geblokkeerd en hoppa naar een betere verzekeraar!

KIES AUB EEN ANDERE VERZEKERAAR!

Wat een stelletje debielen lopen daar rond zeg!

Mike
12-09-2016

Inbraakschade

Ik begin even in het begin Wij zijn hier januari 2013 komen wonen. Toen werd al door de buren gezegt dst ervoor mij 5/6x was ingebroken bij de vorige bewoners. Zo kwamen wij dus al leuk in onze woning. Na de tijd die volgde hebben wij 2keer mensen in onze achtertuin betrapt met zaklampen enc enc. Politie toen ook geweest. 2j geleden ingebroken spullen meegenomen Aegon heeft exper langs gestuurd alles op papier gezet. Helemaal top. Aegon zei tegen mij meneer neem een kluis bewaar al uw kostbaarheden erin. En maak fotos van alle spullen en leg ook bij familie neer Wij hebben kluis aangeschaft. Foto ervan naar aegon gestuurd Toen ook tijdje later gebelt of wij verplicht waren alle dozen te bewaren. "Nee dat hoefde niet foto was voldoende voor hun" Nu zijn wij op een vrikdag weg gedaan rond 13.00 Mijn buren hadden de afstandsbediening van myn lampen van de sairre en in huis Mijn buren van allebei de kanten melden mij dst er lampen branden En de anderebuurvrouw dat de lamp in keiken niet uit ging Ik woon in arnhem en wij waren in nijmegen bij mijn schoonmoeder. Omdat ik de slijptol moest hebben ben il zondags naar huis gegaan en constatteerde dat er was ingebroken Ons spaargeld. Belastingsgeld vakantiegeld van 3j is weg. En ons huis was zogoed als leeg van alle electronica dvds enc enc Er kwam een dekra exper meneer baghus. Die meneer is 10 min geweest niet vriendenlijk en asociaal aangelegd. Toen hij weg was gelyk aegon gebelt en gezegt dit word niks hij luisterde niet enc enc enc. Heb hem toen zelf ook mail gestuurd Hij belde mij met excuus enc enc Dagen erna gebelt wat nu stand van zaken was Toen werd mij gezegt we wachten op rapport van dekra exper Zo ging het constand door En meneer baghus zei ik heb de aegon een mail gestuurd en hun gaan in berraad wat ze met jou aan moeten Dus ik dacht huhhhh dus ik zenuwachtig en belde vaak op om te vragen hoe het verder ging. Toen had ik ineens een rechercheue van dekra aan de telefoon De dekra exper geloofde mij niet en heeft aegon geadviceerd een rechercheur in te schakelen Ik dacht wat isxdit allemaal Die meneer kwam bij mij ik zou opgenomen worden enc enc Er werden zulkexrare vragen gestelt dat ik eral niet van kon slapen. Ik zit aan de rustgevende medicatie door dit alles Hij wou mijn telefoon inzien wst ik niet deed Hij wil alle informatie tot vrienden nummers adressen buren enc enc Mijn buurvrouw heeft hij gebelt en vroeg of hij whatsapp bericht mocht inzien enc enc Ik heb nu een contra exper ingeschakeld. En mijn advocaat. Omdat aegon heel oneerlijk is.ik hen de aegon fotos moeten opsturen ván wat ik in bezit hatlen werd gezegt we hebben ze binnen. 1w later heb ik gebelt of ik de fotos terug kon krijgen omdat dat mijn enigste bewijs was. "Ik betaal altijdxalles contant. Dus bewijs via bank heb ik niet " zeiden ze we hebben niks binnen gehad. Ik boos en verdrietig. Paardagen later zeggen ze weer tegen independer we hebben ze binnen. Maar daar blijft het bij. Ik heb SPIJT op alle haren in mijn HOOFD. dat ik een kluis heb aangeschaft ik ben de fotos van bevallingsn van MIJN kinderen mijn dierbare familie die overleden ZIJN. Allles ben ik kwijt. EN IK GA DOOR TOT HET EINDE . OVERAL OP INTERNET LEES IK GENOEG HOE MENSEN WORDEN AFGEPOEIERD DOOR DE AEGON EN DE DEKRA. en zou strijden tot het bittere eind voor mijn gelijk! Vakantie van myn kinderen is kapot gemaakt ik die er niet van kan slapen en er aan onderdoor gaat. En als ik bel word gezegt u moet gedult hebben. Nou gedult heb ik genoeg. Ik ben OP

Tiffany
20-08-2016

Verzekerd maar niks uitgekeerd

Mijn buurvrouw is verzekerd voor inboedel, zoals ik alleen zitten wij bij interpolis.

Interpolis is werelds, die keren ook echt uit als er wat kapot wordt gemaakt.

Aegon niet, aegon keert niks uit al ben je verzekerd.

Zij heeft bericht gehad dat zij alleen bij regen en onweer verzekerd is wat mij onterecht lijkt gezien ze het zelfde verzekerd is als ik.

Sander
15-08-2016

Schade aanrijding

Heb in 2015 aanrijding gehad. Een andere auto is bij mij achterop gereden. Eerst zegt eagon dat ik geen schuld heb en nu de tegenpartij dreigt met getuigen die er niet waren blijkt ik ineens de schuldigen te zijn en mag voor 1 auto € 50,- per maand meer gaan betalen voor 5 jaar lang dus € 3000,- euro en als toetje ga ik van schade vrije jaren van schaal 7 naar 1. Maar een rapport van het schadebedrag is er niet ook al beweerd de tegenpartij dat het er is maar eagon heeft het tot op heden niet. Dus al mijn verzekering maar weg halen daar en naar een echte maatschappij gaan die wel voor zijn klanten staat.

Sander

Josefina
05-07-2016

Een autoverzekering bij de Aegon, waardeloos

Ik betaal jarenlang keurig automatisch mijn all risk verzekering voor mijn auto bij de Aegon. Nu heb ik mijn auto een paar weken geleden verkocht en vanmiddag een andere aangekocht. Vanuit de garage belde ik de klantenservice Vliet om per direct een autoverzekering af te sluiten, was niet mogelijk aangezien er een aantekening stond bij mijn naam. Wat mocht ze niet zeggen. Ik moest mij maar richten tot www.focum.nl Ik heb notabene geen schulden en ben geen wanbetaler. Nu heb ik vanuit de autogarage mijn autoverzekerd bij Unive en tot mijn grote verbazing ontving ik eind vd middag via de mail de bevestiging van mijn autoverzekering die ik NIET ben aangegaan omdat Aegon mij in de ochtend mededeelde dat het niet mogelijk was............. WAT EEN BELACHELIJK SITUATIE AEGON, HEB METEEN AL MIJN ANDERE VERZEKERING OPGEZEGD DIE IK BIJ DE AEGON HEB LOPEN, SLECHTE MANIER VAN ZAKEN DOEN EN IEMAND AFSCHILDEREN ALS EEN CRIMINEEL/ WANBETALER terwijl ik een hardwerkend eerlijk persoon ben...... ik raad mensen niet aan om een autoverzekering bij de Aegon te nemen want gezinsleden hebben ook te maken met veelvuldige fouten die de Aegon maakt.......

Hennie
01-07-2016

Snelle afwikkeling

na 14 dagen alsnog waterschade gemeld en na verwachting weer een snelle en positieve afwikkeling.

bij deze bedankt.

A.
30-06-2016

Schade afhandeling

Ik ben inmiddels twee jaar verzekerd (doorlopende reisverzekering) bij Aegon en heb helaas twee keer bij terugkomst van een vakantie schade moeten claimen.

1 x een onderwatercamera die vol was gelopen met water.

1 x schade aan de koffer.

Bij beide gevallen, heb ik van Aegon te horen gekregen dat de geleden schade niet wordt vergoed. Erg teleurstellend en ik vraag mij dan ook hard op waarom ik nog een doorlopende reisverzekering heb.

Op de schadeclaim van de onderwatercamera kreeg ik te horen:

"1.3 aan een verzekerde zelfstandige zaak - anders dan door brand of ontploffing - als die schade is veroorzaakt door de aard of een gebrek van die zelfstandige zaak"

Ofwel mijn onderwatercamera had in brand moeten vliegen wilde ik deze vergoed krijgen.

op de schadeclaim van mijn koffer kreeg ik te horen:

"Schade die bestaat uit ontsiering, krassen, deuken en dergelijke beschadigingen aan koffers, als de koffer nog is te gebruiken, is niet verzekerd.

U kunt dit nalezen in artikel 3.4.1.4 van de polisvoorwaarden 2014RV."

Ofwel in dit geval moet ik een koffer met drie kleine gaten blijven gebruiken.

Ik kreeg sterk de indruk dat elk artikel wordt aangegrepen om maar geen schade te hoeven vergoeden. Op deze wijze ben je geneigd om niet meer eerlijk te zijn tegen je reisverzekering om toch een vergoeding te krijgen. Immers had mijn camera in brand gevlogen of was een klein gat van mijn koffer, dusdanig groot gemaakt dat deze niet meer te gebruiken is, dan had ik volgens de voorwaarden wel recht gehad op een vergoeding.

Ashley
17-06-2016

Geen vergoeding na inbraak

Op 28 mei j.l. inbraak schuur en poging inbraak woning. Alles staat op beeld, want ik heb camera's. Sloten kapot, verf beschadigd en spullen weg. Zondag 29 mei gemeld bij politie en tussenpersoon. 30 mei aangifte gedaan. Nu zegt aegon dat ik geen vergoeding krijg, omdat ik het te laat zou hebben gemeld. Hoeveel sneller kan een mens handelen in een weekend en hoe duidelijker dan op beeld wil je de inbraak hebben. Ik moet met meer bewijs komen?. Heb contact gehad met aegon, maar deze laat al meer dan 1 week niets meer van zich horen.

M. Stienstra
08-06-2016

Waarschuwing omdat ik teveel geclaimd zou hebben.

Al tientallen jaren verzekerd bij Aegon. Altijd trouw de premie betaald. Nooit achterstand. Zelfs jaren achter elkaar premie terug gekregen omdat ik nooit claimde. Nu helaas door diverse pech, wel ägedurende enkele jaren een aantal claims moeten doen, allen kleine bedragen, niet meer dan 200 euro. In maart dit jaar kregen wij een waarschuwingsbrief omdat we teveel claimden! Direct een klacht ingediend omdat ik me van geen kwaad bewust was en ik werd hierover vrij snel opgebeld. Mijn verhaal gedaan en de mevrouw gaf aan dat het om een automatische brief ging en dat t waarschijnlijk om een misverstand ging. Ik gerust gesteld en het hele voorval was ik alweer vergeten, want zoals ik al zei: ik was me van geen kwaad bewust. Dit weekend sneuvelde helaas de dure bril van mijn man. Deze vandaag online gedeclareerd. Ik kreeg de melding, dat we niets uitbetaald zouden krijgen i.v.m. eigen risico. Ik snapte dit wel maar belde toch met Aegon om te vragen hoe veel het eigen risico dan is. Kreeg ik te horen dat er een hoger eigen risico vastgesteld kan worden omdat we een waarschuwing hadden gehad! Nu valt deze schade sowieso onder een eigen risico, maar ik was al getriggerd door mevrouw door haar melding over de waarschuwing! Er werd mij verteld dat ons claimgedrag BEHOORLIJK hoog was! Ik gaf aan, dat ik hier echt niet van op de hoogte ben. Voor mij is behoorlijk hoog zo'n 4 a 5x per jaar maar bij navraag bleek dit in ons geval niet zo te zijn! Maar ik moest maar contact opnemen met onze tussenpersoon want die kon ons alles hierover vertellen en dan ook wel uitleggen dat we dus inderdaad belachelijk veel claimen. En dat we dan wel zouden begrijpen waarom we dus een waarschuwing hebben gekregen. Ik voel me door dit gesprek een die, iemand die misbruik maakt van de verzekering! Dit gaf ik ook aan, en ze zei dat ze dit begreep maar dat ik toch maar contact op moet nemen met mijn tussenpersoon.

Of mijn juist ingediende claim nog gevolgen had voor eventuele schades dit jaar werd aangegeven dat dit inderdaad zo was. We kunnen dan een tweede waarschuwing krijgen en kunnen dan zelfs uit de verzekering gezet worden! EXCUUS? Na jaren trouw premie betalen word je zo behandeld! Dit geeft mij voor de tweede keer zo'n vieze smaak, dat we besloten hebben naar een andere verzekering te gaan. Ik heb maar mijn claim ingetrokken, want tja, stel dat er iets ernstigs gebeurt dit jaar ben ik bang dat ik niet meer kan claimen.

Uit onderstaande positieve berichtjes maak ik op, dat deze mensen nog niet eerder geclaimd hebben en ja, dan word je zeker goed geholpen door Aegon. Maar zodra je meerdere claims doet (waarvoor ben je anders verzekerd) krijg je doodleuk een waarschuwing dat je teveel claimt.

De medeling dat elke verzekering hiermee zo omgaat kan ik me niet voorstellen. Zeker niet qua klantvriendelijkheid. Ik ga morgen mijn tussenpersoon contacten, kijken welke verzekeringsmaatschappij beter uit de bus komt. Met Aegon ben ik helemaal klaar.

Mohamed.benchabar
26-05-2016

Ik heb geen bon maar wel foto (inbraak)

Ik ben verzekerd bij aegon maar het probleem is dat er bij mij is ingebroken je betaald je inboedel iedere maand netjes en er gebeurd een keer wat krijg je dit ik heb foto's van de 5 spulletjes die ik opgenoemd hebt maar volgens hun is geen bon geen vergoeding wat is dit voor oplichting.

Corine
29-04-2016

Afdeling schadeverzekeringen

Tot volle tevredenheid heb ik jaren een doorlopende reisverzekering gehad bij Aegon. Door samenwonen en aanschaf van een volledige woon/inboedel/reisverzekering was deze bij Aegon niet meer nodig.

Eén telefoontje en alles is in gang gezet. Ontzettend veel dank voor deze fijne en snelle service.

En wat niet hoeft, maar wel gebeurt... is een 'welkom' gevoel dat mij gegeven werd (ook al gaat het om een beëindiging) door een dame die niet alleen adrem en proactief was, maar ook buitengewoon vriendelijk. Service ten top!

Gelukkig behouden we onze overlijdensrisicoverzekering bij Aegon - al is dit wellicht een 'contradictio in terminis' ;-).

Ik word er in totaliteit blij van! Dank daarvoor..

Hartelijke groet,

Corine

Kitty
12-04-2016

Vergoeding gevolgschade na lekkage

Ik heb waterschade gehad door lekkage op het dak van mijn balkon. Dit balkon sluit aan op de serre, woonkamer, keuken en bijkeuken. De kosten voor het herstellen van de dakschade heb ik zelf betaald tevens een nieuwe achterdeur dien ik zelf te betalen. Dit is begrijpelijk conform de regels daar gaat mijn klacht ook niet over. Maar wel over de gevolgschade. Het afschuren gronden en opnieuw verven van de muren en plafonds van serre woonkamer keuken en bijkeuken en verf. Totale kosten conform opgestuurde offerte € 615 exclusief BTW. Lijkt me toch geen wereldbedrag. 14 uur werk zit erin maar Aegon vergoed totaal € 300.zonder enige uitleg. Geen schrijven niet per mail niet per post. Niet te geloven ik heb om een onderbouwing gevraagd en daar zit ik nu op te wachten. Dan kun je wel roemen met snelle afwikkeling maar als het zo gebeurd dan begrijp ik waarom. Ik kan mij hier absoluut niet in vinden en zal het hier ook niet bij laten zitten. Verdorie betaal al bijna 20 jaar premie nooit een grote schade gehad 1 x een vooruit in mijn huis en dan dit. Als dit idd Aegon is dan gaat hierna de opzegging de deur uit.

Maaike
04-04-2016

Kapotte GSM

Vrijdag is mijn smartphone in het water gevallen. Ondanks dat de telefoonwinkel zei dat de gsm niet meer te repareren is er toch contact met mij opgenomen door een bedrijf waar jullie mee samenwerken. De medewerker had dat namelijk niet meegekregen.

Vanmorgen kreeg ik een telefoontje van onze tussenpersoon dat ik heb volledige bedrag vergoed krijg.

Hartstikke fijn, kan ik een ander toestel aanschaffen!