Mijn man en ik waren jarenlang bij Tweak voor glasvezel, internet en telefoon. Vooral de servicegerichte houding van de medewerkers sprak ons zeer aan.
Tweak is het ergste qua internet/tv provider wat mij is overkomen. De transitie van Tweak naar Odido is een ramp. Gisteren werd mijn internet verbinding zonder voorafgaande informatie afgesloten, terwijl ik maandelijks aan hen de hoofdsom betaal. Nu heb ik 2 tot 4 weken geen internet voordat Odido mijn aansluiting heeft geregeld. Ik raad een ieder aan om bij het woord 'Tweak' per direct af te haken
Ben zeer te leur gesteld op jullie ben 6 jaar kant geweest en werd er zo een opzegging van jullie kant ook nog eerder af gesloten daar door 2 dagen op geen ene manier te bereiken en nu nog steeds op de terug storten van de gelden die jullie moeten betalen.
een teleur gestelde oud klant door jullie beslissing.
H,Scholten
In het begin veel storingen. Later ging het redelijk goed totdat Tweak over ging naar Odido. hierdoor moest apparatuur van Tweak teruggestuurd worden, wat ik ook keurig heb gedaan in de door Tweak beschikbaar gestelde verpakking. Ik heb een mail ontvangen dat mijn pakket in goede orde was ontvangen. Er is blijkbaar apparatuur zoek geraakt en ze willen mij daar voor op laten draaien. Cambrium probeert nu namens Tweak de factuur hiervoor van mijn rekening af te schrijven, wat ik niet accepteer.
Dus een heel erg laag cijfer voor Tweak en Cambrium.
Het communiceren gaat moeizaan en administratie niet op orde
Twee keer contact gehad met de klantenservice. Zij hebben geen kennis van zaken. Per 1 julie ga ik over naar Odido. Mijn vermoeden is dat het daar mee te maken heeft. De klantenservice zegt dat dat niet zo is. Contact met Canal digitaal zegt dat Tweek het probleem met storingscode 113 moet oplossen. Als klant heb je immers een overeenkomst met Tweak. Het is hopeloos,
Waardeloze club nu het is overgenomen door nog waardelozere Odido. We moeten het zelf maar uitzoeken en krijgen steeds teksten als (let op het uitstekende Nederlands.):
"Dat is prima maar wij stoppen binnekort met de diensverlening vandaar dat we u aanraden op zoek te gaan naar een nieuwe provider. We willen er alleen maar voor zorgen dat u niet zonder diensten komt te zitten."
Lekker klantvriendelijk. En opeens krijgen wij wel van Odido allemaal mails waarin wij moeten opgeven wie onze huidige provider is maar die mails komen via Tweak!
Echt jammer dat ze er mee op houden. Dit was zonder twijfel de beste internet provider waar ik ooit bij heb gezeten. een voorbeeld hoe het moet!
Odido heeft Tweak over genomen en dus kon er niet meer per jaar worden betaald en moest ik over naar een Odido product. In de mail staat glashelder “onze dienstverlening stopt per 23 april”. De facturatie echter niet, zogenaamd omdat ik zelf nog op moest zeggen. Heldesk lost niks op, dus moet nu rekeningen gaan storneren om m’n geld terug te krijgen. Dit is exact waarom ik geen klant wil zijn van Odido.
Nog nimmer heb ik zo’n totaal gebrek aan service ervaren als bij Tweak en Odido.
Ruim 2 weken voor einddatum contract Tweak werd mijn nog werkende internetaansluiting onaangekondigd overgezet naar Odido. Aangezien Odido een ander protocol gebruikt werkt de glasvezelaansluiting niet met de Fiber Media Converter die Tweak had geleverd.
Resultaat: geen internet.
Als je gaat bellen wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Een totaal gebrek aan service!
Had al een ander abonnement bij KPN en op geen mogelijkheid van het abonnement af, hoewel ze eerst 6maanden nodig hadden om mijn contract te laten beginnen. Dus in de tussentijd maar een andere genomen en opeens gaat het wel en moest ik 695,- betalen.
Tweak heeft een zeer goede stabiele verbinding. We zijn zeer tevreden geweest over de diensten van tweak. Helaas houden ze op te bestaan. Odido is voor ons geen geschikte aanbieder, omdat zij niet werken met een vast IP-adres.
Tweak komt geen enkele afspraak meer na sinds de overname door Odido. Na herhaaldelijk verzoek van Tweak om over te stappen naar Odido heb ik dit op 29 februari uiteindelijk gedaan per 29 maart 2024. Ik kreeg direct een brief van Tweak dat mijn contract per 1 maart 2024 stopte en ik een retourdoos voor de apparatuur van Tweak zou ontvangen per overstapdatum waarna ik de borg van €75 retour zou ontvangen. Het is nu 19 mei en ik heb nog steeds geen retourdoos, Tweak schrijft nog steeds abonnementsgeld af, heb al diverse keren gebeld en krijg geen antwoord op mijn vragen en wordt er niets opgelost omdat het zo druk zou zijn. Intussen geeft het internetabonnement van Odido dagelijks storingen. Wat een slechte service. Misschien kan ik Odido wel helpen door mijn abonnement te beëindigen, dan is Odido ook niet zo druk meer.
Internet was altijd goed. Nu vanwege het stoppen overgestapt. Tweak wil nog steeds geld afschrijven. Terwijl ze niet meer leveren. Al 4x contact gehad. Er veranderd niks.
Abonnement beëindigt, incasso gaat gewoon door
Tijdens abonnement geen problemen gehad, goede service. Na het opzeggen is het erg lastig om van de hardnekkige facturen af te komen, de bedragen worden steeds maar weer afgeschreven.
Een beter administratie is sterk aan te bevelen
Ooit was de service van Tweak geweldig. Maar nu Tweak is overgenomen door Odido is het vrijwel onmogelijk om, na overstap naar andere provider, de oude apparatuur van Tweak nog te retourneren en de betaalde borg terug te krijgen. Waardeloos.
Afwikkeling
overgang naar odido is een zooitje.
odido levert niet op mijn adres maar neemt wel mijjn tweak over.
geen goed idee.
daarnacalleen maar miscommunicatiecmet tweakmodido en nieuwe provider
Menwas erg traag met het opsturen van het verpakkingsmateriaal van de terug te zenden router en ook de financiële afwikkeling is nog steeds niet afgerond. Wel reageert men positief op aansporingen via mails etc.
Nóóit problemen gehad.